FINDIK DOLGULU TART



Eğer tart tarzını seviyorsanız ve değişik bir tart olsun istiyorsunuz bunu deneyebilirsiniz. Ben fazla tart sevmem açıkçası ama bu tart tarifini çok tuttum. Bu tarifi keşfetmemi sağlayan Gülgün Hocama kocaman sevgiler:)


MALZEMELER:

Hamuru için

2.5 bardak un
2 Çorba kaşığı pudra şekeri
150 gr. margarin
1 Yumurta
Yarım paket vanilya
1 Miktar limon kabuğu rendesi

İçi İçin

1.5 Su bardağı fıdık içi
Yarım su bardağı pudra şekeri
3 Yumurta
Bir miktar limon kabuğu rendesi
15-20 adet tuzsuz badem.
2-3 Yemek kaşık marmelat yada reçel

Yapılışı

Önce unu eleyelim. Margarini(oda ısısında bekletilmiş), yumurtayı, pudra şekerini vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyelim ve karıştıralım. Hamuru fazla yoğurmadan karıştıralım. Merdane ile 3-4 mm inceliğinde açalım. Bardak yardımı ile yuvarlak kesip küçük tart kalıplarına yerleştirelim. Ortalarına birar çay kaşığı marmelat koyalım.Diğer yandan içini hazırlayalım.Bunun için; fındık, yumurta, pudra şekeri ve limon kabuğu rendesini bir kasede karıştıralım. Hazırladığımız tart kalıplarının içine dolduralım. Kabuğu çıkarılmış ve ikiye ayrılmış bademleri üzerine yerleştirelim. Kalıplarları fırın tepsisine dizelim. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirielim Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpilim.. Afiyet olsun. Sağlıkla kalın:)

NOT: Ortalama 15-20 arası kalıp lazım olabiliyor. Ben biraz tart kalıbımı kullandım geri kalanını ise muffen kalıplarıyla tamamladım.

4 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Semacığım elelrine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK GÜZEL BİR TARİF OLMUŞ.
SEVGİLERİMLE....

lezzet sarayı dedi ki...

harika bir tarif.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

sema hanım bana maille donermisiniz lutfen bozgul2011@gmail.com sizinle görüşmem gerekiyor. lütfen selamlar

Yorum Gönder