MERCİMEK KÖFTESİ


Şu kısır ve mercimekli köfte olmasaydı bilmem napardık:) Piknikte, günde, acil durumlarda hep kurtarıcı  oluyorlar:) Hepimizin klasiği olan mercimekli köfteye boğumda bende bir yer vereyim dedim;)

MALZEMELER:

1 Su bardağı ince bulgur
2 Su bardağı kırmızı mercimek
2 Adet kuru soğan
1 Litre su
Yarım demet maydanoz
Tuz, karabiber, kimyon
2 Yemek kaşığı salça
1 Su bardağı sıvı yağ
Nar ekşisi

YAPILIŞI:

Mercimeğimizi yıkayalım ve bir litre su da haşlanmaya bırakalım. Mercimeğimiz  yumuşayınca içine bulgurlarımızı atalım ve şişmesini bekleyelim. Bu arada soğanlarımızı incecik doğrayalım. Bir tavaya yağımızı koyalım ve soğanlarımızı  kavuralım. Ardından salçamızı da ekleyelim ve karıştıralım. Şişen malzemelerimizi geniş bir kaba alalım. Üzerine kavurduğumuz salçamızı ekleyelim. Nar ekşisini ve diğer baharatları ekleyip iyice yoğuralım. En son içine incecik kıydığımız maydanozlarımızı da ekleyip karıştıralım. Servis için elimizle şekillendirip servis tabağımıza yerleştirelim. Yanın da turşuyu unutmayın:) Afiyet olsun..

5 yorum:

HaticeMutfakta dedi ki...

Şİmdi bol limonlu yanında çayla ne güzel olurdu. Ellerinize sağlık...

ice tea dedi ki...

cokk sever im kisiri vede mercimek koftesinide.
Dun yapdmisdim bende ama icine nar eksisi katilacagini ilk defa duydum bir daha nar eksili denemek isitiyorum.

Kuzzine dedi ki...

mercimek köftesiz bir gün ya da bir hanımlar toplantısı düşünemiyorum; aslında galiba bulgursuz olmuyor. ellerinize sağlık ;)
sevgilerimle ,çiğdem

pembe kekik dedi ki...

En güzel yaz köftelerinden:)

Unknown dedi ki...

cok severım mercımek koftesını ama hıc yapmadım anneme gıttıgımde sevdıgımı bıldıgınden ara ara yapar bana:))
uzun zamandırda yememıstım ozlemısım ..
blogunuz cok begendım cok guzel ..
bundan sonra izleyicinizim :))
bende sizi bloguma beklerim.. http://sevilindenizi.blogspot.com/
sevgiler..

Yorum Gönder