İMAM SARIĞI PASTASI VE GÜNÜN İFTAR MENÜSÜ




İmam Sarığı


Herkese marhabalar. Yine ne kadar ara vermeyim desem de  arada sırada bir ortadan kayboluveriyorum.:) Ben yokken buraları boş bırakmadığınız için teşekkür ederim :) Bu gün sizlerle yukarıda gördüğünüz güzel pastayı paylaşmak istedim:) Adı da görünüşü de hemen ilgimi çekti. Tarifi sevgili  Disalin bloğundan aldım. Onun tariflerine tarif yok zaten :)  İlk yaptığımda hindistan cevizli denemiştim  bu sefer hindistan cevizli ve ek olarak mısır gevrekli denedim . Fındıklı ,  cevizli,...neyle yaparsanız yapın gerçekten her defasında lezzetli ve şık görünüyor.  Ben  kremşanti sürdüm arasına ve üzerine de hazır çikolata sosu döktüm. Bu haliyle de güzel oldu.  Malzemelere de ek olarak yazdım. Yani içiniz rahat bu şekilde de yapabilirsiniz. Yalnız mısır gevrekli yaparsanız mısır gevreğinin hemen yumuşadığını unutmayın ;) Sevgiler...


MALZEMELER:

( 10-11 ADET ÇIKIYOR)

4 Yumurta
1 Su bardağı şeker
1 paket vanilya
3 Çorba kaşığı su
Yarım paket kabartma tozu
3 Yemek kaşığı kakao
1 Su bardağı un

KREMASI İÇİN:

3 Su bardağı süt
1,5 Çorba kaşığı un
1 Çorba kaşığı nişasta
1 Yumurta sarısı
Yarım su bardağı şeker
1 Paket vanilya

 veya;

Bir paket kremşanti
1Su bardağı süt

ÜZERİ İÇİN:

80 gr bitter çikolata

veya ;

Çikolata sosu

DIŞI  İÇİN:

Hindistan cevizi

veya ;

Fındık kırığı
Ceviz kırığı
mısır gevreği ...


YAPILIŞI:

İlk önce yumurtalarımızı derin bir kaba kırıyoruz ve şekerle çırpıyoruz.  Ardın da diğer malzemeleri  un, vanilya , kabartma tozu , kakao ve suyu ekliyoruz. Tahta kaşıkla iyice bir karıştırıyoruz ve yağlı kağıt serili tepsimize döküyoruz. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Pişen kekimizden bardak yardımıyla yuvarlaklar çıkartıyoruz. Bardak tercihinize göre yuvarlaklar artabilir ya da azalabilir :) Normal bir su bardağı ile 20 tane kadar çıkıyor. Diğer tataftan eğer krema yapacaksak tüm malzemelerimizi bir tencereye koyuyoruz ve muhalllebi gibi karıştırarak pişiriyoruz.  Eğer şanti yapacaksak krem şantimizi sütle çırpıyoruz.  Çikolatamızı benmari usulü eritiyoruz. Bir yuvarlağımızı elimize alıyoruz ve arasına krema sürüyoruz. Diğer bir yuvarlağı üzerine kapatıyoruz. Etrafına da kremayı sürüyoruz. Yalnız dışını kremalarken mümkün olduğunca üst kısmı biraz  havuz gibi çevrelemeye çalışın.  Çikolata döküleceği için kenarlarından  akmasın ;) Şimdi pastamızı hindistan cevizi ya da neye bulamak istiyorsak ona bulayalım   Üst kısmına da çikolata sosumuzu ya da erittiğimiz çikolatayı dökelim. Pastacıklarımız hazır :)  Hayırlı iftarlar...










GÜNÜN İFTAR MENÜSÜ:




TANDIR ÇORBASI

ISPANAKLI ÇANAK KÖFTE


DÜDÜKLÜ  TENCERE PİLAVI

KEKLİ BAKLAVA


SAHUR İÇİN İSE :


YAZMALI MANTI 


33 yorum:

Adsız dedi ki...

bu tatlı çok çok lezzetli görünüyor fındık parçalı olanın tadını şu an düşünemiyorum :)

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık pastanız da menunuzde nefis görünüyor :)
sevgiler..
hayırlı iftarlar..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Pastana bayıldım,menünde süper.EE daha ne olsun,hepsi nefiss..ellerine sağlık canım..Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım çok şık bir lezzet ellerine sağlık...

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Süper ve ilginç görünüyor kesinlikle denemek lazım, elinize sağlık

vişnap dedi ki...

offff bunlar ne bayıldım canımmmm ellerine sağlık olsunn miss misssler.

anne eli gibi dedi ki...

menüde pastada nefis görünüyor eline sağlık canım...

TuruncuTatlar dedi ki...

şeker pembesi teşekkür ederim canım :)

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkür ederim denizcim sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkürler nursencim sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkürler aslıcım sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

en iyi yemek siteleri ilgin için teşekkür edrim sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

macidecim teşekkürler :)

TuruncuTatlar dedi ki...

anne eli canım teşekkürler sevgiler..

ihlamurcum dedi ki...

Bu nasıl bir sunum böyle, adı güzel resimler süper.Elinize sağlık.

Mucit Anne dedi ki...

İyi ki bloğuma gelmiş ve yorum bırakmışsınız. Harika şeyler yapmışsınız. Takipteyim :))

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Tatlılara bayıldım :)

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkür ederim ıhlamurcum sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkür ederim hildencim sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkürler büşracım sevgiler..

AslıASLI dedi ki...

Her şey çok nefis görünüyor ellerinize sağlık ama ben hem adı hem gürünüşü dolayısıyla pastanıza bayıldım :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık.

Lezzet Taneleri dedi ki...

İmam sarığını ben yedim harika olmuştu.Semacım ellerine sağlık canım..Sevgiler...

deeptone dedi ki...

bu pastayı ve yazmalı mantıyı bi akrabama yaptırayım iftar için oh oh. not aldım.
:)

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,menü, pasta ve sahur için önerin hepsi nefis harika görünüyorlar,selam ve sevgiler:)

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş.. ellerinize sağlık.
size ulaşmak istiyorum, mailinizi bulamadım.
bana mail atar mısınız?
hayaticindenn@gmail.com

Ada Mutfak'tan Lezzetli Ev Yemekleri dedi ki...

Cok orjinal bir tatli, bir turlu tanisamasik kendisiyle :) cikolatali superdir mutlaka ama bence meyveli sos ve marmelat vs de konulabilir..
Baklava ve manti da cok ilginc..
Basarilarinizin devamini dilerim, ellerinize saglik, sevgiler..

buzlubadem dedi ki...

ilk defa gördüm böyle birşey, çok hoş :)

Adsız dedi ki...

siz hangi mısır gevreğini kullandınız?
en üstünde çikolata sosumu sürdünüz ?

Adsız dedi ki...

klasik büyük fırın tepsisimi kullandınız acaba?

TuruncuTatlar dedi ki...

merhabalar klasik marketlerde satılan mısır gevreğini kullandım ve üzerine çikolata sosu döktüm sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

merhaba canım evet normal evde kullandığımız fırın tepsisine yaptım sevgiler..

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor, emeğinize sağlık..
www.klimaservis.com/

Yorum Gönder