LİMONLU TAVUK



Bu tarif sayesinde ilk defa bütün tavuk kullanarak bir yemek yaptım. Yılbaşı için tarif düşünürken sevgili Oktay ustanın bu tarifine rastladım. İyi ki de rastlamışım on numara bir tarif çünkü. Bu arada oktay usta demişken geçtiğimiz ay oktay usta  Akşehirde idi. Ben yazmayı sizlerle paylaşmayı unutmuşum :(  Onunla tanışıp biraz sohbet etme fırsatı buldum :)  Ama ne yalan söyleyim onu görünce çok heyecanlandım  :)  Nereden başlayıp ne konuşacağımı zor buldum.  Gerçekten çok  alçak gönüllü  sempatik birisi .Allah yolunu açık etsin... Tarifimize dönersek tarif gerçekten bir tavuğun tadını doruk noktasına kadar taşıyan bir tarif :) Öyle ki tavuğu yiyenlerde organik tavuk , köy tavuğu hissi bırakıyor.Ben içini önce pilav yapıp doldurmayı düşündüm ama sonra sanki pilav biraz içinde hamur olabilirmi ki diye vazgeçerek tarife sadık kaldım. Ama tavuğu pilavın üzerine ya da sebzelerin üzerine yerleştirebilirsiniz. İki şekilde de nefis oluyor ve tam bir ziyafete dönüşüyor ;)

MALZEMELER:

Bir bütün tavuk
3 Diş sarımsak
3 Orta boy kuru soğan
Bir limon kabuğu rendesi
1 Yemek kaşığı tere yağ
2-3 Havuç
2-3 Patates
Tuz ,karabiber, kekik
Yarım çay bardağı ay çiçek yağı

YAPILIŞI:

Tavuğumuzu  iyice bir yıkayalım. Sonra bir kaseye  iki sarımsağı rendeleyelim. Üzerine  bir limonun kabuğunu rendeleyelim. Başka bir yerde bir soğanı ve bir sarımsağı ince ince doğrayalım ya da robottan geçirelim. Şimdi önce  tavuğumuzun içini dışını güzelce tuzlayalım. Ardından tereyağımızı elimize alalım ve tavuğun üzerini ; önünü, arkasını iyice yağlayalım. Ardından sarmısaklı karışımı altına üstüne sürelim iyice her yerine sıvayalım. En son doğradığımız soğan ve sarmısağı da içine dolduralım. Unladığımız fırın poşetine tavuğumuzu yerleştirelim. Üzerine de bir iki delik açalım ve 180 derecede fırına verelim. Diğer yandan  havucumuzu yıkayalım, soyalım. Patatesleri soyalım istediğimiz şekilde havuç ve patatesleri doğrayalım. Soğanları soyalım ve dilimleyelim. İsterseniz sarımsakta ekleyebilirsiniz.
Hazırladığımız tüm sebzeleri bir kaba alalım. Üzerine bir yarım çay bardağı ay çiçek yağı ve baharatları ekleyerek iyice karıştıralım. Yine unladığınız fırın poşetine yerleştirelim ve bir iki delik atalım. Pişen tavuğun yanında sebzeleri de fırına verelim . Tavuğun pişmesi bir saati buluyor, sebzeler ise 15- 20 dakikada pişiyor. Pişen tavuğumuzu servis tabağımıza alalım ve etrafına sebzelerimizi yayalım. Sıcakken servis edelim. Afiyet olsun...








9 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Nefis olmuş,mutlaka deneyeceğim..ellerinize sağlık..sevgiler.

hülya dedi ki...

Ufff nasıl görünüyor öyle.Erol taş gibi koparıp yiyesi geliyor insanın.Ellerine sağlık canım...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben de yılbaşında buna benzer bir tavuk yapyım çok lezzetli oluyor seninki de harika görünüyor sevgiler...

muko dedi ki...

merhaba
bend ehiç bütün tavuk pişirmedim
elinize sağlık harika görünüyor denemeli
sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok leziz duruyor ellerinize sağlık.Bende geçenlerde ilk kez yaptım bütün tavuk içini bulgurla doldurdum dışını portakallı sosla yapmıştım tadı da çok güzeldi.

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Tek kelimeyle nefis gozukuyor canim. Bayildim. Kalabalik oldugumuz bir zaman yapacagim. Eline emegine saglik. Sevgilerimle :)

vişnap dedi ki...

Ayyyy ayyyyy oraya gelesim geldi tavuk muhteşem görünüyor canımmm eline sağlık olsun.Benim hep limonla tavuk beraberliğin de tereddütlerim oluyor acaba tadı nasıl olur diye bir türlü cesaret edip pişiremiyorum vallahi görünce nar gibi kızarmış tavuğu cesaret geldi bana deneyeceğim mutlaka sen beğenmişsin tamamdır o zaman.Afiyetler olsun.

mutfagabuyrun dedi ki...

lezzeti resime bakınca belli oluyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Bak Bu Harika dedi ki...

Sahane görünüyor bende bloguma beklerim

Yorum Gönder