NOHUTTAN DOĞAL YOĞURT MAYASI ELDE ETME VE EVDE YOĞURT MAYALAMA


Hazır yoğurtların zararlarını duyduktan sonra evde yoğurt yapmayı geçin evde kendi yoğurt mayanı da elde etmenin şart olduğunu düşündüm ve hemen denedim. Sonuç güzel olunca da sizlerle hemen paylaşmak istedim :) Şu yoğurt deyip geçtiğimiz nimet aslında biz insanlar için ne kadar şifa kaynağı. Hazırını yediğimizde de hastalık kaynağı :( Maalesef günümüzde her şeyin hazırı var ve bizler de zaman zaman bu hazırların albenisine kapılıveriyoruz. Ama hazır yoğurdun zararlarını benim gibi öğrendikten sonra bu hazırcı huyumuzdan  en azından yoğurt için belki vazgeçeriz ;) Hazır yoğurtlarda en önemlisi vücudumuz için faydalı olan özellikle de her hastalandığımızda içtiğimiz antibiyotiklerin  vücudumuzda verdiği tahribatı  tamir eden bakteriler olmuyor ve bozulmaması için içine konulan onca maddeden bize şifa  değil zarar  geliyor.   Yoğurdumuzu mayalarken de hazır yoğurtla mayalamamayı tercih edelim. Evde yoğurt mayası elde etmek çok kolay. Size vereceğim bu tarifle evde kendi mayanızı da yoğurdunuzu da içiniz rahat yapabilirsiniz. Bu arada yoğurdun sularını atmayın tüketin. Özellikle B2 vitamini açısından çok zengin. B2 vitaminini vücudumuza alacağımız fazla besin yok. Eğer ağız yaralarınız varsa , göz ve ağız etrafınızda çatlamalar,yaralar çok fazla oluyorsa, yoğurdun suyunu bol bol için. Yoğurt mayalamadan önce mayamızı evde nasıl elde edeceğiz bir bakalım ;) 

MALZEMELER:

2 Su bardağı ev sütü
32 Adet kuru pişmemiş nohut
1 Kavanoz

YAPILIŞI:

32 Adet nohutumuzu yıkayalım ve kavanozumuzun içine koyalım. Üzerine yoğurt mayalayacağımız sıcaklıktaki iki bardak sütü yani serçe parmağımız yanmayacak sıcaklıktaki sütü ekleyelim. Kavanozun ağzını kapatalım ve bir beze ya da havluya sarıp varsa kalorifer peteğinin üzerine yoksa sıcak su torbasının yanına sıcak bir ortama 24 saatliğine bırakalım. 24 Saatin sonunda ilk mayamızın kapağını açtığımızda biraz kötü bir kokusu olacak merak etmeyin ;) Altta yeşilimsi, sarımsı bir su olacak. İlk kavanozumuzu bir tel süzgeçe dökelim. Suyu aksın, üzerindeki nohutları da seçelim ve suyu süzülünce dinlenmesi için bir kavanoza koyup dolaba kaldıralım. Artık doğal mayamızı elde etttik :) Şimdi mayamızı çoğaltmak ve tatlandırmak için tekrar mayalamamız gerekiyor. Bir gün sonra bir litre sütü elde ettiğiniz maya ile yeniden  mayalayalım. Artık bu mayalanmada yoğurdumuzun tadı ve kıvamı daha güzel olacak.. Bu mayalanmada elde ettiğimiz yoğurdu artık tüketebiliriz ve yoğurtlarımızı mayalamada kullanabiliriz. Yoğurdumuzu mayaladıkça her mayalamada yoğurdumuzun kalitesi ve tadı güzelleşecektir ;)  Ben üç kez mayalama yaptım ve içim rahat tükettim ve süt aldıkça da yapmaya devam edeceğim ;) 
















Sıra geldi ev yoğurdumuzu  yapmaya :) Burada dikkat edeceğimiz nokta mayamızı az kullanmak . Çünkü fazla maya yoğurdun ekşimesine ve fazla sulanmasına sebep oluyor. Bir diğer önemli nokta ise mayalarken kapağına bir havlu peçete ile önce kapatırsanız yoğurdun hava ile temasını daha iyi keseceğinden yoğurdunuzun asit oranını azaltmış olursunuz. Yoğurdunuzu mayalayacağınız kaplarında, cam, toprak ya da bakır kapları tercih ederseniz yoğurdunuz daha lezzetli olacaktır  ;) 

MALZEMELER: 

3 Kg süt
1 Yemek kaşığı maya

YAPILIŞI:

Ev sütümüzü 8 ila 10 dakika kaynattıktan sonra serçe parmağımız dayanabileceği ısıya gelince sütümüzü mayalayacağımız uygun kaba alalım. Mayamızı bir kaseye alalım ve üzerine de 1-2 kaşık sütten ilave ederek mayamızı karıştıralım. Tahta kaşıkla mayamızı sütümüze karıştıralım. Üzerini havlu peçete ile örtelim ve kapağını kapatalım. Üzerini battaniye  örtelim ve dinlenmeye bırakalım. Oda ısımız 22-23  derecenin altında ise 5-6 saat  22-23  derecenin üzerinde ise 3-4 saat yeterli olacaktır. Süremiz dolduktan sonra  ağzını açalım, örtüleri kaldıralım oda ısısında bir iki saat beklettikten sonra buz dolabına kaldıralım. Yemeden önce en az bir gece dolapta dinlendirelim. Yiyenlere, yapanlara şifa olması dileğiyle ...



24 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK OHH KAŞIK KAŞIK EV YAPIM SAHİCİ YOĞURT

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
çok yararlı bir paylaşım olmuş özellikle maya yapımı çok hoşuma gitti,hemen deneyeceğim.
Teşekkürler.
Sevgiyle kal.

esradan dedi ki...

Gercekten yararlı bir paylaşım.teşekkürler canım.ellerine saglık

mutfagabuyrun dedi ki...

ben pek yapamıyorum nedense yoğurdu.görünce nasılda merak ettim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

bebelerim oldugu için hep evde yogurt yapıyorum.dışarıda ki yogurtlar malum.sende belirtmişsin zaten.ama nohut olayını ilk defa duydum denemek için sabırsızlanıyorum.cuma sütçüm geliyor.

Limon çiçekleri dedi ki...

Allah Allah hiç duymadım ne kadar doğal bir yöntem,kesinlikle deneyeceğim..

Betül KAVAL dedi ki...

ben de yoğurdumu evde mayalayanlardanım. püf noktalarını dikkate alıcam birdahakine. sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba tesekkur ederim bu güzel anlatımıniz için.nette araştırırken gördüm nohutu ekmek mayalama da kullandıkları çünkü önceden hazır maya yokmuş ama şuanda olan maya da baya bi katkili acaba nohutu ekmek mayalama da kullanmayı biliyor musunuz

TuruncuTatlar dedi ki...

sevgili seher arkadaşım ilgin için çok teşekkür ederim. Her zaman bloğuma beklerim;) canım ekmek mayasını duydum ama henüz denemedim. eger denediğimde başarılı olursam buradan hemen yine paylaşırım:) sevgiler..

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Belirttiğiniz şekilde nohuttan maya elde ettim. 3. Defa yogurdumu mayaladim ancak çok kötü kokuyor, kokusundan yiyemiyorum. Koku sorununu nasıl cozebilirim? Tesekkurler

TuruncuTatlar dedi ki...

sevgili E lif merhabalar.. Canım ilk mayalandığında kokusu biraz ağır oluyor. Ama mayalanma sayısını artırdıkça o koku kayboluyor. Bir kaç kez daha mayalamanı tavsiye ederim.

Yoğurtçu dedi ki...

Ben geçen sene nohut mayasından güzel yoğurtlar yapıyordum.Bu sene nedense hiç olmuyor.6 saat sonunda aynı sütü buluyorum.Mikro da ısıtıyorum.Bu sefer altı yoğurt üstü su bir yoğurt oluyor. Ne yapacağımı şaşırdım.Acaba bana vereceğiniz bir tüyo var mı? Teşekkür ederim Mayalarken kapak örtmüyorum bez koyup sarıyorum.

TuruncuTatlar dedi ki...

canım merhaba ben yoğurdumu nohuttan elde ettikten sonra fırında mayalıyorum. bunu yeni öğrendim ve yoğurt taş gibi oluyor. Yapman gereken yoğurdunu parmağın yanmayacak sıcaklıkta mayala.mayalarken maya miktarını tekrar gözden geçir fazla maya kullanmak ya da çok sıcak mayalamakta sulanmasına sebeb olabillir.yogurdunu mayaladıktan sonra üstüne süzgeç kevgir gibi bir şey kapat ve çalışmayan soğuk fırına ver 6-7 saat sonra yoğurdun hazır.ama kullanmadan bir gun dolapta beklet sevgiler..

Yoğurtçu dedi ki...

Aynı sizin dediğiniz gibi yapıyorum.Yalnız nohuttan ayırdığım mayayı önce bir bardak kadar sütte kavanozda mayalıyorum.Bazen oluyor bazen olmuyor. O ilk elde ettiğimiz mayayı ne kadar süte kaç kaşık koyuyorsunuz.Galiba ben orada bir hata yapıyorum,Ama tutturuna kadar uğraşacağım.Çok teşekkür ederim.

TuruncuTatlar dedi ki...

canım nohuttan elde ettiğin mayayı kaliteli maya elde etmek için en az üç kere mayalaman gerekiyor. Elde ettiğin mayaları bır büyük su bardağı kadar sütte mayala. yani ilk elde ettiğin mayayla ikinciyi mayala ondan elde ettiğin mayayla da da üçüncüyü mayala .Yoğurdun istediğin kıvama gelinceye dek bir büyük bardakta mayalamaya devam edebilirsin. Birde böyle dene bakalım:)

Deniz dedi ki...

Hep merak ederdim bu ilk mayayı illa konu komşudan mı bulmak gerek diye :)
Nohuttan böyle kendimize maya yapabilmek fikri çok güzel. Teşekkürler paylaştığınız için.
İyi seneler.

Yoğurtçu dedi ki...

Ben artık yapıyorum yoğurdumu yalnız taş gibi olmuyor. Ama afiyetle yiyiyoruz birde çok çabuk bozuluyor hemen tüketmek lazım.Ben bu mayayı ilk defa Ümit Aktaş'dan öğrenmiştim.Kendisine teşekkür ederim.

Yoğurtçu dedi ki...

Bende herkese mutlu ve sağlıklı seneler diliyorum.

Adsız dedi ki...

İlk nohutla yaptıgımız maya 3 litre süte katılınca az mı olur acaba

Dr.Taner Akman dedi ki...

Elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler. Ben de deneyeceğim. Eğer hanımdan izin alabilirsem.

Fuli dedi ki...

Ben yaptım boyuttan maya sonra yogurt yaptım bir kilo ama tadı ekşi çökelek gibi dibinde yeşil su oldu .neden acaba

Yoğurtçu dedi ki...

Nohuttan elde ettiğiniz maya ile yine bir bardak kadar sütü mayalayacaksınız. Sonra tekrar ancak birkaç mayalanmadan sonra normal maya elde ediliyor o Zaman bir kilo süte yaoabilirsiniz

Yoğurtçu dedi ki...

Çok doğru birkaç mayalanmadan sonra güzel yoğurt elde ediliyor.Ben iki üç sefer sadece bir bardak süt ile yapıyorum sonra litreye geçiyorum.Daha doğrusu sütaşın cam yoğurt kasesine mayalıyorum.Sonra küçük bir tencerenin içine otutturuyorum ağzı açık olarak ama tencerenin kapağını kapıyorum sonra çalıştırmadan mikro dalganın içine koyup kapısını kapıyorum.6-6.30 gibi bekletip çıkarıyorum bir gece kapağını kapatmadan buzdolabında bırakıyorum.Sonra afiyet olsun

Yorum Gönder