KREMALI MANTAR ÇORBASI






Mantar çorbasıyla devam ediyoruz.:) Çorbalar arasında farklılık arayanlara yeni alışkanlık yapacak bir çorba. Bir kere denendi mi hep isteniyor.  Yanında sarmısaklı ekmekle de iyi gidiyor ;)



MALZEMELER:

300 Gr kadar mantar
1 Su bardağı süt ya da 
1 Çay bardağı krema
1 Yemek kaşığı tereyağ
2 Yemek kaşığı sıvı yağ
3 Yemek kaşığı un
7-8 Su bardağı su

YAPILIŞI:

Önce mantarları güzelce yıkayalım ve ince ince kıyalım. Tencereye yağı koyalım ve unu ekleyip kavuralım. Unumuz kavrulunca mantarlarımızı da ekleyip birkaç dakika karıştıralım ve 7-8 bardak sıcak suyumuzu ekleyelim tuzunu kontrol edip çorbamızı kaynamaya bırakalım. Mantarlar pişince çorbamız kaynayınca bir su bardağı süt ya da bir çay bardağı kremayı ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocağın altını kapatalım. Sıcakken servis edelim. Şifa olsun..















5 yorum:

caferengigül dedi ki...

Çok severim çokkk.Ne çok yapardım eskiden, unutmuşum.Ne iyi oldu hatırlattınız,elinize sağlık.Şimdi bir kase olsaydı ne güzel olurdu.

mutfagabuyrun dedi ki...

mantar yemesemde görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ellerinize sağlık.Çok güzel görünüyor

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Nefis görünüyor mantar çorbasını severim sütle yapıyorum ben
Ellerine sağlık

vişnap dedi ki...

Ahh ben de bir aralar çok yapardım aklıma getirttin bir ara yapayım sarımsaklı ekmek ile dediğin gibi nefis olur canım eline sağlık afiyetle kal.

Yorum Gönder