KÜMBET PASTA

Şimdi size iki çeşit kümbet pasta tarifi vereceğim.Hangisi daha lezzetli derseniz ikiside birbirinden leziz. Artık denemesi sizden söylemesi benden.:)) Önce size Oktay ustadan denediğim tarifi sunayım. Ama ben istediğim gibi süsleyemedim pastamı minik cadım musade ettiği kadar yapabildim:)) Artık siz hayal dünyanızla daha güzel süslersiniz...

MALZEMELER:
* 6 yumurta
* 4,5 çorba k. nişasta
* 8 çorba k. un
* 2,5 çorba k. kakao
* 2,5 silme fincan toz şeker
* yarım çay b. sıcak su
* 1 çay k. aroma

pastacı kreması için:

* 1+1/4 su b. süt
* 3 yumurta sarısı
* 4 çorba k. un
* 2,5 çorba k. pudra şekeri
* 1 çay k. aroma

YAPILIŞI:
Yumurta sarılarıyla beyazlar ayırıyoruz. Şekerin bir kısmıyla beyazları bir kısmıyla saıları çırpıyoruz. Sarıların rengi açılınca mayonez renginde olacak. Daha sonra sıcak su ve aromayı ekliyoruz. Aroma olarak tarçın,vanilya,limon kabuğu rendesi...vs kullanabilirsiniz. Ben tarçın kullanmıştım.Bu aşamada artık kekimizi elle karıştırıyoruz. Yumurtalı karışımlarımızı birleştirerek en son kakao ile nişastayı da ekleyip yine elimizle karıştırıyoruz. 175 derecede ısıtılmış fırında kekimizi pişiriyoruz. Kekimiz pişince soğutup ortadan ikiye kesiyoruz. Şekerli sütle ıslatıyoruz her iki parçayıda. Daha sonra derin bir kaseyi streç filmle kaplayıp kekin bir parçasını kaseye yerleştiriyoruz. Kırılmalar olursa korkmayın yapışıyor yine.
Diğer tarafta da pasta kremasını hazırlıyoruz.Bunun için yumurta sarısı pudra şekeri ile çırpılıp krema halina getirilir. Un ilave edilir. diğer tarafta kaynamış süt bu karışıma azar azar ilave edilir. Aromalar da ilave edildikten sonra muhallebi kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişirilir.Kaseye yerleştirdiğimiz kekimizin üzerine krememızı döküyoruz.Diğer parça kekimizlede üstünü örtüyoruz.Buz dolabında en az bir gece bekletip pastamızı ters çevirerek çıkartıyoruz. Üzerinide puding,krema,şeker hamuru...vs süslüyoruz..

Bu kaseden çıkmış hali..

Buda krem şantiyle alelacele süslenmiş hali;))

Buda diğer kümbet pasta tarifimiz. Bunu ilk limonlu kekte görmüştüm sanırım. Ve ilk gördüğümde hemen dikkatimi çekmişti Allahım bu ne güzellik böyle demiştim.. Ve kızımın doğum gününde yapaılacaklar listesine eklemiştim::)Bu tarifide birkaç kez denedim değişik şekillerde...Ama siz kendinizce daha da partik hale getirebilirsiniz pastayı.Mesela içiiçin hazır dolgu kreması ya da pasta kreması kullanabilirsiniz...Sonuç her halde güzel merak etmeyin:))

MALZEMELER:

- 2 adet Ülker çilekli rulo pasta
- 1 lt. süt
- 5 yemek kaşığı un
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı hindistancevizi
- 1 adet şekerli vanilin
Önce rulo pastamızı birer santim kalınlığında kesiyoruz.Yine bir kaseye streç film serip kestiğimiz dilimleri arada boşluk kalmayacak şekilde yerleştiriyoruz.Diğer taraftan tüm malzemelerimizi karıştırıp ocakta muhallebi kıvamına gelene dek pişiriyoruz.Kasenin içine döküyoruz.Yine dolapta en az bir gece bekletip servis ediyoruz.İstediğiniz şekilde değişik muhallebiler hazırlayabilirsiniz.Ya da hazır pasta kreması, dolgu kreması, puding...de kullanabilirsiniz.İsterseniz pandispanya kekini de kendiniz yapabilir içine marmelatlarla rulo yapıp sarabilirsiniz.

2 yorum:

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Tüm tarifleriniz harika...
Rende keki kayınvalidemin gününe yaptım. Çok beğenildi:))
Bu pastayı da okulda konuştuk bugün. Adı da Adisababa imiş.
Kesinlikle deneyeceğim. Ama evde tüketecek kimse yok. Kalabalık bulunca hemen yapacağım. Sizi bloguma ekledim. Ben de beklerim.
Sevgiyle kalın...

özlem dedi ki...

Merhaba yine ben bu tarifte harika gözüküyor.Yalnız birşey dikkatimi çekti pişirme konusunda tariflerinizde zaman belirtmemişsiniz.Teşekkür ederim..

Yorum Gönder