ZEBRA KEK



Zebra keki ilk gördüğümde bu bu nedir bu demiştim:)Anlamakta biraz zorlanmıştım:))Neden derseniz o halkalar nasıl iç içe oluyor diye merak etmiştim öğrenince de çoook basitmiş demiştim:))Hatta bazı arkadaşlarım iç içe halkalar yapmak için uğraşmış durmuşlar.Zebra kekin diğer normal kekten özelliği içinde su ya da soda oılması.Ben ikisini de denedim ama bence sodalı olan daha güzel oldu.Böyle tane tane oldu sanki..Denediğim tarifi hemen sunayım size..
MALZEMELER:
3 Yumurta
2 Su bardağı şeker
1 Su bardağı sıvı yağ
4 Su bardağı un
2-3 Çorba kaşığı kakao
Birer pakat vanilya ve kabartma tozu
Bir şişe soda

Yapılış bildğimiz kek gibi şekerle yumurtaları çırpıyoruz önce ardından diğer malzemelri de ekleyip karıştırıyoruz iyice.Sonra karışımımızı ikiye bölüyoruz.Birine kakaoyu ekliyoruz.İşte can alıcı noktaya geldik (büyük yuvarlak borcama bu hamur tam oluyor)borcamımızı yağlıyoruz.Daha sonra önce bir kepçe sade karışımdan alıp borcamın tam ortasına döküyoruz.Diğer taraftan bir kepçede kakolu karışımdan alıp bu sefer tam sade karışımın ortasına döküyoruz...Sırayla karışımımız bitene dek bu işe devam ediyoruz.İsrerseniz bir kürdan yardımıyla hamurun üstünde çizgiler çizip ebruli gibi de yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder