RENDE KEK ve PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ



Evet...Sizlerle bu güzel ve değişik kek tarifimi paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Eminim sizlerinde hoşuna gidecek ve denemek için hemen mutfağa geçeceksiniz:) Bende bunu dün arkadaşlarıma ilk defa yaptım ve büyük beğeni topladı. Gerçekten gösterişli, farklı, basit, harika ötesi bir kek ya da pasta:) Söylemesi ayıp olmasın bir taraftan bu güzel kekin tarifini yazıyorum sizlere diğer taraftan da bandıra bandıra kekten yiyorum:)) Aynı zamanda bu kek tarifimi porselen demlik çay saati etkinliği ev sahibesi (Birsel ve İrem) yolluyorum. Bol ve güzel tarifli bir etkinlik olmasını diliyorum;)

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:

5 Yumurta
1/4 Cup pudra şekeri(Tepeleme bir kahve fincanı)
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
1 Margarin(yumuşak)
3 Su bardağı un(Daha fazlada olabilir)
1 Yemek kaşığı kakao

KREMASI İÇİN:

1 Su bardağı şeker
2 Yemek kaşığı buğday nişastası

ARASI İÇİN:

1 Çay tabağı marmelet ya da tanesiz reçel

YAPILIŞI:

Önce hamurunu hazırlıyoruz. Bunun için önce yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz.Sarılarla pudra şekerini çırpıyoruz. Sonra margarini, unu, kabartma tozunu ve bir paket vanilyayı ekleyip yoğuruyoruz. Birazcık sert bir hamur olacak. Yaptığımız bu hamuru yarı yarıya önce ikiye bölelim. Sonra böldüğümüz bir yarım hamuruda ikiye bölelim. Yarım olan hamurumuzu yuvarlak bir kalıbın tabanına (kelepçeli olursa çok rahat olur) yayalım.(Kalıbınızın büyüklüğüne göre hamurunuz az ya da çok olabilir onu göz kararı kendiniz ayarlayın) Diğer ikiye böldüğümüz yarım hamurumuzun birine kakaoyu ekleyip yoğuralım.Yani hamurumuzun biri sade biri kakaolu olacak. Sonra bunları buzluğa 15-20 dakikalığına koyalım. Diğer taraftan pastamızın kremasını hazırlayalım. Bunun için ayırdığımız yumurta beyazlarımızı önce bir çimdik tuzla çırpalım. Sonra üzerine bir su bardağı şekeri yavaş yavaş ekleyelim. Ardında da nişasta ve vanilyayı da azar azar ekleyip köpük olana dek beş dakika çırpalım. Marmelat ya da reçelimizi kalıba yaydığımız hamurumuzun üzerine gezdirelim.












Onun üstüne buzluktan çıkardığımız kakaolu hamurumuzu rendeleyelim.
Onun üstüne kremamızı yayalım ve sade hamurumuzu rendeleyelim. 150 derecede ısıtılmış fırında 40 - 60 dakika kadar pişirelim. Pişerken çok kabarıyor fırından çıkınca sönüp formunu alıyor. Herkese afiyet olsun.






30 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel cidden. eline sağlık :)

Adsız dedi ki...

karnım da acıktı nasıl canım çekti hemen yapmak için sabırsızlanıyorum,eline sağlık

Adsız dedi ki...

denemek için sabırsızlanıyorum semacım ellerine sağlık canım şerife gül

Adsız dedi ki...

Süpersin Semaaaa:))))

rümeysaninrüyasi dedi ki...

CANIM YORUMUN İÇİN ÇOK TŞK GELDİM ARTIK ELLERİNE SAĞLIK KEK NEFİSS SEVGİLER

Lezzet Gemisi dedi ki...

SEMACIM, ZİYARET VE YORUMUNA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HER ZAMAN BEKLERİM. KEK MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR GERÇEKTEN. ELLERİNE SAĞLIK. NEŞELİ HAFTA SONLARI VE SEVGİLER....

Adsız dedi ki...

Olmaz ki, böyle de insanın canı çektirilmez ki, şimdi ben de doğruu mutfağa gitmez miyim. Nefis bir görüntü, ellerine sağlık, e hadi afiyet olsun. Tarifin yayında. Katıldığın için çok teşekkür ederim. Yine beklerim, sevgiler. (Bir dilim gönderirsin artık.)

durutarifler dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim. Bu kek nefis görünüyor. Ellerine sağlık

yesildomates dedi ki...

ilk fırsatta deniyeceğim harika lezzetli görünüyo..
ellerine sağlık..
öpüyorum..
görüşmek üzere..
iyi pazarlar dilerim...

sukran dedi ki...

semacım,her zamaki gibi harika görünüyor canım.ellerine sağlık.Tuna kek yapalım diyordu,yarın deneriz inş.eline,emeğine sağlık tatlım...

akasyakokusu dedi ki...

Sema'cım rende kek nefis görünüyor..Ellerine sağlık olsun güzelim.
İç pilava yaptığın url bağlantısı gibi etkinlik içinde bağlantı verirsen tıklayan arkadaşlar daha rahatça ulaşırlar tariflere.
Kolay gelsin sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

farklı bir lezzet elinize sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

slm canım.blogunuzu bi arkadaşım tavsiye etti oda akşehirde oturuyor bloga bi uğra dedi.
gerçekten çalışmanıza rağmen çok güzel şeyler koymuşsunuz ellerinize sağlık.
hangi okulda görev yapıyorsunuz.
benim blogada sizi beklerim.
kezibanyenge.blogcu.com adresindeyim.
hayırlı günler

Adsız dedi ki...

Merhaba, blogunu etkinlikten buldum. Bloğunu baştan sona gezdim. Değişik ve çok güzel tariflerin var, ellerine sağlık.

Hatice dedi ki...

merhaba Sema yorumun için çok teşekkürler, iadeyi ziyarete geldim harika bir möanzarayla karşılaştım:)
çok değişik nefis bir kek olmuş, ellerine sağlık...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

mrb arkadaşım.
evet bende akşehirde oturuyorum,yıldırım ilk okulunun oralarda,oğlum selçuklu lisesine gidiyor.
aynı şehirde oturup blogtada olsa tanışmak güzel
ben ev hanımıyım.blogda olup güzel şeyleri arkadaşlarımla paylaşmayı seviyorum.
hayırlı geceler size.bişey sormak isterseniz bloga mesaj yazın

Unknown dedi ki...

canim cok degisik bir tarif hemen tarifi aliyorum denemek istediklerimin on sirasina koydum bile.
cok nefis gorunuyor ellerine emeklerine saglik.
sevgilerrr.

akasyakokusu dedi ki...

Sema'cım benim babamlar otogar'ın yanındaki shell istasyonu galiba onun karşı tarafında..
Kayınvalidemde sanayi polis karakolunun orda..Bizimde kendi evimiz çağlayan lisesinin orda bir çocuk parkı var..Hatta orda bir yerde akdeniz folklor diye biyer var..Tam orda ama kirada..Biz Mardin'deyiz görev nedeni ekmek kapısı için..
Ayrıca sanırım farketmedin etkinlik için yaptığın tarife etkinlik için derken piliç topkapı'ya yaptığın iç pilavın urlsi gibi bağlantı verirsen daha kolay ulaşılır..
Kolay gelsin sevgilerimle..

ebrulitatlar dedi ki...

Mmmhh. çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Sema'cım iadeyi ziyarete geldim bloğun çok lezzetli ellerine sağlık her zaman beklerim canım,sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba

resimde harika görünüyor. süper bişeye benziyo. Kekten çok tarta benziyor gibi ellerinize sağlık. Hafta sonu inş. deneme fırsatı bulurum. Sevgiler...

nurdan dedi ki...

se ma' cım ziyaretine teşekkürle rederim.ca nım ben de anasınıfı öğretmeniyim.biz böyle öğrenmelere doyamıyoruz işte..blogun çok güzel.kekini de çok beğendim.ellerine sağlık..linkini bloguma ekledim.sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerıne saglık canım nefıs bır tarıf mutlaka denenmelı sevgıler..
kibelesofrasi.com

Unknown dedi ki...

Merhaba Ab-ı Hayat. Rende keki denedim. Aynen yaptım. Resimdeki gibi birebir vemuhteşem bir görüntü oldu. Tadı da damağımızda kaldı.Yiyenler içinde çikolata parçaları ve üzerinde beze tabakasının yanısıra corn flakes olduğunu sandılar. Reçel olarak vişne reçeli kullandım ama tadı hiç gelmedi. Anladığım kadarıyla taban ve kakaolu kısım arasında tutkal vazifesi gördü. Rende kek ile ilgili tarif defterine de tavsiye yazısı yazdım. Ellerine sağlık. Sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

teşekkür ederim sofra şenliği beğendiğinize çok sevindim.Her zaman beklerim.Ayrıca tavsiye yazın içinde çok teşekkür ederim canım..

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Merhaba, mükemmel görünüyor.Blogunuzdaki diğer tariflerde bir harika. Ben de Kahramanmaraş'ta öğretmenim. Bu yıl 2. sınıfları okutuyorum. Sizin sayfanızı ekledim. Görüşürüz...

Adsız dedi ki...

Günaydın, bende rende kek tarifini öncelikle tarifdefterinde görmüştüm.Dün yaptım toplam sekiz misafirim vardı ve şu anda hepsi tarifin çıktısın alıp vermem için bekliyor.Tarif gerçekten harikaydı çok teşekkür ederim. Kadriye

Adsız dedi ki...

bende denedim ama benim krema öyle beyaz ve kabarık olmadı. Marmelatla karıştı ama tadı yine de muhteşem oldu. Yiyen bir dilim daha sited. Kremasını kabarıp karışmaması için püf noktası var mı acaba?

Disalce dedi ki...

canım rende kekini denedim..yiyenler beğendi..

bloğumda yayınladım.....

tarif için teşekkürler....

http://duygununtarifleri.com dedi ki...

çok güzel görünüyor yaparsam muhakkak bloğumda söylerim adınızı :)

Yorum Gönder