SİRKELİ KURABİYE


Öncelikle herkesin Cumhuriyet bayramını kutluyorum. Ülkemizin her köşesinde kutlanıyor Cumhuriyetimiz ve hep kutlanacak...

Gelelim kurabiyemize. Valla kurabiye deyip geçmeyin tadı süper oluyor. Tarifini Nurten teyzemden almıştım. Çünkü onun bu kurabiyelerine doyum olmazdı.. Bir de ben deneyeyim dedim ve bende sık yapar oldum çünkü çok isteniyor;) Pastanelerde satılan kurabiyelerden hiç farkı yok hatta yiyen 'yok canım kandırıyorsun hazır almışsın sen bunu' diyor;) Valla ne diyim günahımı alıyorlar:)) Bu tarifimi p.d.ç.s.e.28 ev sahibesi yasemin arkadaşıma yolluyorum.

MALZEMELER:
1 Paket yumuşak margarin
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Yumurta
2 Yemek kaşığı sirke
5 Yemek pudra şekeri
1 Çay kaşığı karbonat
5 Su bardağı un
Susam

YAPILIŞI:

Unu derin bir kaba alalım. Yumurtanın beyazını ve sarısını ayıralım. Beyazını üstü için bir kenara koyalım. Diğer malzemeleride ekleyip hamurumuzu yoğuralım. Hamurumuzu dolapta yarım saat kadar dinlendirelim. Sonra hamurumuza istediğimiz şekli verip önce yumurta beyazına sonra susama bulayıp yağlanmış tepsiye dizelim. 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana dek pişirelim. Afiyet olsun.

3 yorum:

Seray dedi ki...

Fotoğraf şahane, Fotoğrafa konu olan simitler süper görünüyor. Eminim lezzetleride görüntüsü gibi harikadır. Susamlar çok güzel görünüyorlar gözüme yaa..
Tarfi çalıp en yakın zamanda bende deneyeceğim. Ellerine sağlık..
Sevgilerimle,
Seray

Disalce dedi ki...

ne kadar canlı bir foto olmuş..

ellerine sağlık..harika görünüyor...

yasemin dedi ki...

ellerinize saglik tarifiniz yayinda ;) katiliminizdan dolay cok tesekkür ediyorum ..

Yorum Gönder