MERCİMEKLİ BÜKME BÖREK


Akşehir'e geleli henüz bir buçuk yıl kadar oldu. Ama geldim geleli o kadar çok duydum ki bu meşhur bükme böreğini. Dedim farz oldu artık öğrenip denemek:) Tam bu sıra da Nurten Abla yetişti imdada. Kendisi Akşehirli ve çok marifetli. Aynı zamanda da kızımın bakıcı teyzesi. Dedi bir gün bükme börekten yapalım sen de öğrenmiş olursun. Bende zaten dünden hazırımdım meşhur bükme böreğini öğrenmeye:)))
Sağolsun bir gün denedik yaptık harika oldu. Valla un kurabiyesi gibi dağılıyordu ağızda börekler. Meşhur olmakta haklıymış:)) Haa bir de peynirli baklavası varmış Akşehir'in. İnşallah bunu da öğreneceğim ve sizler için deneyeceğim;)


MALZEMELER:

2 Su bardağı süt
1 Su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
1 Türk kahvesi fincanı üzüm sirkesi
1 Paket margarin
1 Kepçe sıvı yağ(ayrıyetten)
1 Kase haşlanmış mercimek
1-2 Yemek kaşığı yoğurt
Aldığınca un, tuz


YAPILIŞI:

Mercimeklerimizi haşlayıp sıvı yağda kavuruyoruz. Diğer taraftan margarini eritiyoruz. Hamuru için mercimek ve yoğurt hariç tüm malzemeleri ekleyip karıştırıyoruz.
İyice yoğurup ymuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuzdan dört beze yapıyoruz. Bunları oklava ya da merdane yardımıyla ince açıyoruz ve erittiğimiz margarinle yağlayıp açtığımız dört hamurumuzu üst üste koyuyoruz. Dört kenarını içe doğru katlıyoruz ve donmasını bekliyoruz. Donduktan sonra hamurumuzu küçük karelere bölüyoruz. Yaklaşık olarak 16 parça çıkıyor. Onlarıda küçük küçük açıp mercimekli karışımımızı içine koyup kapatıyoruz hamurumuzu. Sonra da yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yağlı yoğurtlu karışımı fırça yardımıyla sürüp 180 derecede kızarana dek pişiriyoruz. Afiyet olsun.:)

13 yorum:

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.Sevgiler...

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor...

akasyakokusu dedi ki...

Sema'cım bükme börek ağzımı açık bıraktı..
Bu saatte yenirmi yenir valla.
Soğan halkası dediğin gibi evde yapılınca daha sağlıklı bencede..
Bu arada seni görünce kezibanyenge aklıma geldi..Tanıştınızmı onunlada..
Sevgiyle kal..

Saliha dedi ki...

ellerıne saglık arkadasım..resımlerı gorunce annemın yaptıgı bu lezzetı özledıgımı farkettım:))ben hamur acma özurlu olarak bayıldım:)))

sevgılerımle

Unknown dedi ki...

Sema'cım ellerine sağlık çok şık ve leziz mutlu haftalar dilerim sevgilerimle...

Lezzet Gemisi dedi ki...

SEMACIM. ÖNCELİKLE ZİYARETİN VE GÜZEL YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HER ZAMAN KAPIM AÇIK. YİNE BUYUR, GEL CANIM. BÖREKLER ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK. İYİ HAFTALAR, SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

canım ya nasıl nefıs gorunuyor ben mutlaka denıyecegım. begendım ellerıne saglık evgıler..

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor mutlaka denıyecegım sevgıler..

Adsız dedi ki...

semacigim super olmus yine yasmin...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sema,börek çok değişik ve nefis görünüyor..İnşallah benimde deneme fırsatım olur..Ellerinize sağlık..


Sevgiler..

Adsız dedi ki...

sema hanım ben afyonluyum biz bunu haşhaşla da yaparız. ezilmiş haşhaşı sıvı yağla karıştırıp ilk defa bezelere böldüğümüzde arasına bu karışımdan sürerek katlarız. Tekrar açtığımızda karelere böleriz.gerisi yazdığın gibi. Denemeye değer. afiyet olsun ayrıca ellerine sağlık.

seyabb dedi ki...

Afyonda yemiştim.Onunda görüntüsü sizinkisi kadar nefisti.

hülya dedi ki...

Merhaba Sema hanim bende bir Aksehirli olarak bükme böregin tadini cok iyi bilirim.Cok lezzetli bir börek biz kücükken hep rahmetli ananem yapardi sizinde ellerinize saglik,bu arada sayfanizi bugün kesfettim cok güzel tatlar var.Saglikla sevgiler....

Yorum Gönder