KÜTÜK PASTA


İşte yılbaşı gecesindeki pastamız:) Ben diyeyim kütük pastası siz deyin ağaç(odun) pasta:)) Gerçekten çok güzel oldu. İçine sürdüğüm dolgu kremasını ilk defa kullandım ama hoşuma gitti daha doğrusu her yiyenin hoşuna gitti:) Kütük havası vermesi içinde tekrar bir kek çırpmaya vaktim olmadığı için hazır rulo kek kullandım. Buda işin hilesi olsun:)))


MALZEMELER:

KEKİ İÇİN:
4 Yumurta
5 Kahve fincanı un
4 Kahve fincanı toz şeker
Yarım su bardağı yoğurt
1 Paket vanilya
Yarmım paket kabartma tozu

İÇİ İÇİN
Dr Otker Dolgu kreması

ÜSTÜ İÇİN
3 Bardak sut
5 Yemek kasigi seker
3 Kasik misir nisastasi
3 Kasik un
1 Paket vanilya
2 Yemek kasigi margarin
2 Yemek kaşığı kakao

YAPILIŞI
Önce yumurtalarımızın sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz. Yumurtaların beyazları ile şekeri çırpıyoruz. DAha sonra içine unu, vanilyayı, kabartma tozunu ve ayrı bir kapta çırptığımız yumurta sarılarını ekliyoruz. Hamurumuzu yağlı kağıt serili tepsimize döküyoruz. 180 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Fırından çıkar çıkmaz ilk sıcaklığı geçtiğinde hemen ıslak ve temiz bir bezle kekimizi rulo yapıyoruz. Üzerine de nemli bazimizi örtüyoruz. Diğer taraftan dolgu kremamızı tarifine göre hazırlayarak kekimizi açıp arasına sürüyoruz ve sıkı bir rulo yapıyoruz. Siz arzu ederseniz arasına ve üzerine farklı kremalar kullanabilirsiniz. Üst kreması için tüm malzenelerimizi karıştırıp ocakta muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz. Sonra da pastamızın üzerine döküyoruz. Pastamızın üzerine çatalla şekil veriyoruz. afiyet olsun.

2 yorum:

yeşim dedi ki...

harika olmuş hayatım eline koluna yüreğine sağlık.çok beğendim....sevgiler...

emine dedi ki...

sema süper görünüyor pastan eline sağlık bidaha karnım açken bakmıycam bloğuna sonra kalkıp yapıyorum kilo alıyorum :)

Yorum Gönder