PERDE PİLAVI



Bu zamana kadar perde pilavı yemek , yapmak nasip olmamıştı. Duyuyordum perde pilavını biliyordum ama bende önceleri ne yemek için ne yapmak için bir merak uyandırmamıştı. Ama yılbaşı günü bu pilavı denemeye karar verdiğimde hele bir de yediğimde perde pilavsız geçen zamanıma çook üzüldüm:)) Meğer ne lezzetli ne harika bir pilavmış. Yapımı da o kadar zor değilmiş. Bence hemen denemelisiniz. Ben bir kaç hamur denedim ama en son bu ölçüler ortaya çıktı:) Mutlaka deneyin...Bu tarifimide yine pdçse34. ev sahibesi zehraya yolluyorum.kolay gelsin arkadaşım:)

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:

Yarım çay bardağı sıvı yağ
İki çorba kaşığı eritilmiş tereyağ
İki yemek kaşığı yoğurt
1 Yumurta
Bir çay kaşığı kabartma tozu
Aldığınca un, tuz


İÇ MALZEMESİ:

2 Su bardağı pirinç
1 Orta boy soğan
1 Çay bardağı (tuzsuz haşlanmış soyulmuş) badem
Yarım çay bardağı kuş üzümü
1 Çay kaşığı şeker
Biraz tarçın, yeni bahar
1 Tane haşlanmış tavuk göğsü
Tuz, karabiber
Tere yağ, sıvı yağ
3 Su bardağı su( Tvuk ya da et suyu da olabilir)


YAPILIŞI:


Önce pirinçlerimizi nişastalarından arındıralım ve sıcak suda en az 15 dakika bekletelim. Pirinçlerimiz beklerken hamurumuzu hazırlayalım. Yağımızı , yumurtamızı, yoğurdumuzu bir kaseye koyup karıştıralım. Daha sonra unumuzu ve kabartma tozumuzu ve tuzumuzu ekleyip yumuşak bir hamur olacak şekilde yoğuralım. Hmurumuzu merdane yardımıyla açıp yağladığımız kalıbimıza yerleştirelim. Bir parça hamuruda üzerine örtmek için ayıralım. Hamurumuz dinlenirken tenceremize yağımızı koyalım ince doğradığımıx soğanımızı kavuralım. İsterseniz soyduğunuz bademleride kavurabiilirsiniz. Pirinçlerimizi ekleyip kavuralım. Pilavımıza suyumuzu ekleyelim içine kuş üzümlerini, baharatlarımızıda ekleyip pişirelim. Piştikten sonrada en son üzerine haşladığımız tavuk gögsünü didikleyelim ve demlenmeye bırakalım. Demlenen pilavımızı soğuyunca karıştırıp kalıptaki hamurumuzun içine dolduralım. Üzerinide ayırdığımız hamur parçasını açarak kapatalım. 180 derecede kızarana dek kontrol ederek pişirelim.

NOT: Ben pilavımın içinin beyaz olması için bademlerimi kavurmadım ve çok baharat eklemedim.

4 yorum:

yeşim dedi ki...

harika olmuş canım ellerine sağlık....böyle nefis bir lezzet neden yorum almamış şaşırdım doğrusu...eline yüreğine sağlık...çok öptüm....sevgiler....

Adsız dedi ki...

ellerine emeklerine sağlık tek kelimyle hem harika hemde süper olmuş... bende sizin gibi bu pliavı çok duydum ama hiç denemedim
geçenlerde tv de gördüm baya ilgimi çekti
fakat tarifi tam alamamıştım ama şimdi senin sayende hem hem alma imkanım oldu hemde bloguma çok zengin bir arşiv kazandırılımış düşüncesindeyim bunun için sana hasseten çok çok çok tşk ederim ellerin dert görmesin tekrar beklerim bu güzel tarfiflerinden bizleri mahrum eyleme canım sağlıcakla kal sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Süper gözüküyor ellerine sağlık...Benimde denemek isteyipte deniyemediğim tariflerden birisi bu...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık bende yapmak istiyorum inşallah sizin tarifi denerim sevgiyle kalın
http://sibelinmutfagi.blogcu.com

Yorum Gönder