TAHİNLİ KESME ÇITIR ÇÖREKLER


Bu çörekleri evlendiğim ilk yıl denemiştim. Eşimden tam not aldığım ilk hamur işimdi:)) Evde olduğum bir gün Oktay Ustayı izlerken not almıştım ve denemiştim hemen. Çok hoşuma gitmişti ve çok beğenilmişti. Tekrar yapmaya niyetlendiğim bir gün tarifini bulamamıştım ve çok üzülmüştüm. Neyseki dört yıl sonra tarifime kavuştum. Çocuklar gibi bayram ettim:)) Vee hemen yaptım. Sizlerle de paylaşmak istedim belki sizde denersiniz;)
MALZEMELER:

125 gr yumuşak margarin
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı yoğurt
2 Tatlı kaşığı sirke
1 Paket kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı tuz
1 yumurta beyazı( Sarısı üstüne)
Alabildiğince un

İÇİ İÇİN:
1 Kase tahin
2 Çorba kaşığı şeker
Yeterince gövülmüş ceviz

YAPILIŞI:

Tüm malzemeleri karıştıralım ve yumuşak bir hamur elde edelim. Hamurumuzu üç eşit parçaya bölelim. Her parçayı merdane ile ince olacak şekilde açalım. Üzerine tahini sürelim. Şekeri ve cevizi de serpelim ve rulo olacak şekilde saralım. İki parmak kalınlığında keselim. Kestiğimiz çöreklerimizi yağlı kağıt serilmş tepsimize dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede pişirelim. Afiyet olsun. Sağlıkla kalın..

8 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

:))
Bundan daha sevindirici ne olabilirki:))
Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor

zehra dedi ki...

çok sevindim tarifinizi bulduğunuza.insan bişeyi güzel yaptığını duyunca tekrar tekrar yapmak istiyo.eminim leziz bi tariftir.ellerinize sağlık.sevgiyle kalın

hanife dedi ki...

bende deneyim tarifi çok güzel görünüyor eline sağlık

made in funda dedi ki...

gerçekten de nefis olmuş.ellerine sağlı canım..

Doyumluk.... dedi ki...

Harika görünüyorlar eline sağlık.

e.esma.albayrak dedi ki...

çıtır çırtır ne güzel olurdu şimdi :))

Saliha dedi ki...

mmmmm tahının gırdıgı herseyı yerım ben ama bu aralar degıl:)ellerıne saglık...

Betül KAVAL dedi ki...

görüntüsü aldı götürdü beni. çıtır çıtırdır onalr. elelrine sağlık canım.
sevgiler

Yorum Gönder