KASEDE GÜLLAÇ TATLISI


Herkesin geçmiş bayramı tekrardan mübarek olsun, inşallah dualarımız, kurbanlarımız kabul olur:) Bu bayram da yine koşturmayla , telaşla geçiverdi. Bayramdan önce üzerinize afiyet halk arasında kurdeşen diye bilinen ürtiker atağı geçirdim. Atak ki ne atak:) Allah kimseye yaşatmasın. Günlerce kaşındım, kızardım, şiştim. Şimdilik atlattım gibi görünüyor ama alerji testi yapılarak araştırılacak. Beni bu hale getiren şey neymiş çok merak ediyorum:))
Güllaç tatlısı da Ramazan Bayramından beri arşivde duruyordu. Bir türlü yazmak nasip olmamıştı. Bu aralarda hastalıktı, bayramdı derken giremedim mutfağa. Hemen sırası gelmişken girivereyim dedim güllç tarifimi;)

MALZEMELER:
6 Yaprak güllaç
5 Su bardağı süt
2 Su bardağı süt
1 Kase ceviz

YAPILIŞI:
Bir tencereye süt ve şekeri koyup şeker eriyene kadar ısıtalım. Sütün ısısı el yakmayacak kadar olunca geniş bir kapta gülleç yapraklarını ıslatıp istediğimiz büyüklükteki kaselere aralarına ceviz serperek yerleştirelim. Kaseleri soğumaya bırakıp en son buzdolabında soğutalım. Servis yaparken kaseleri ters çevirerek güllaçları servis tabaklarına alalım. Üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. Afiyet Olsun.

8 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bu ne hoş bir sunum ellerine sağlık bayıldım bayıldım...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

eline sağlık semacığım ne güzel görünüyor

ve çokda geçmişler olsun.. sıkıntılı gerçektende :(

birsence dedi ki...

tatlım geçmişler olsun geçmiş bayramını kutlarım..güllaç nefis görünüyor...

made in funda dedi ki...

çok geçmiş olsun canım..inşallah en kısa zamanda iyileşirsin.tatlın süper olmuş gerçekten.ellerine sağlık...

TAZE NANE dedi ki...

Canım geçmiş olsun. Şu hastalığın kaşıntı, kızarıklık,şişlik. Bende bunları yaşadım. Hemde 1 sene sürdü. Doktora gitmedim ama ben kilo vermeye başlayınca geçtiğini gördüm. Tekrar yemek yiyip kilo almaya başlayınca tekra bu sorunlar başladı. Şimdi tekrar kilo almaya başladım ama hiç sorun yok. Keşke bende o zaman doktora gitseydim. Uyku bile uyuyamıyordum. Sebebinide bilmiyorum şimdi.
Çok geçmiş olsun.
Güllaçta harika görünüyor.
Sevgiler.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Harika bir sunum olmuş, ellerinize, fikrinize sağlık. Kahvaltı sofrası da muhteşem görünüyor, afiyetler olsun. Sevgiler.

mahperi dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Bir an önce sağlığınıza kavuşursunuz inşallah.

akasyakokusu dedi ki...

Sema'cım nasılsın canım..
Epeydir gelemedim özür..
Ayrıca bu kurdeşen stresten olmasın..Kafana bişeymi taktın bişeyemi üzüldün..İnan bana alerji testin temiz çıksa bile neden bulamıyolar sonuçta..Stres diyorlar çoğunlukla..
Çok geçmişler olsun güllacın nefis sunumda süper görünüyor..

Yorum Gönder