ISPANAK RULOSU


Bu tarifi sevgili Pelinin bloğunda görmüştüm ve görür görmez de vurulmuştum:) Yıl başında da değişik ne yapsam derken beynimde şimşekler çaktı ve işte ıspanaklı ruloyu yapmak için fırsat dedim;) İyiki de yapmışım. Herkes bayıla bayıla yedi:) Hem ağızlara layık hem de sofralara layık bir tarif:) Bu tarifimi sevgili lezzet trenine yolluyorum kendisine kolaylıklar diliyorum..

MALZEMELER:
Yarım kilo ıspanak
3 Yumurta
2 Çorba kaşığı sıcı yağ
1 Çorba kaşığı un
1 Kuru soğan
Tuz , karabiber, kuru fesleğen (sart değil)

İÇİ İÇİN:

2-3 Diş sarmısak
1 Kase süzme yoğurt
2-3 Tane haşlanmış ya da közlenmiş kırmızı salçalık biber

YAPILIŞI:
Ispanakları iyice yıkıyalım. İsterseniz ya yıkadıktan sonra minik minik doğrayın öyle haşlayın blendra gerek kalmasın ya da normal doğrayıp haşlayın, haşladıktan sonrada suyunu şüzüp blendırdan geçirin. Hangisi kolayınıza geliyorsa;) Diğer taraftan tavaya yağı koyalım ve ince kıydığımız soğanları kavuralım. Kavurduktan sonra soğumaya bırakalım. Yumurtaların sarı ve beyazlarını ayıralım. Sarılarını derin bir kaba alalım içine haşladığımız ve blendırdan geçirdiğimiz ıspanakları , unu, baharatları ve soğumuş soğanları ekleyip tel çırpıcıyla elimizle karıştıralım. Diğer taraftan yumurta beyazlarını 2-3 dakika çırpalım. Daha sonra ıspanaklı karışıma katalım ve karıştıralım. Bu karışımı yağlı kağıt serilmiş tepsiye dökelim ve 180 derecede pişirelim. Fırından çıkınca rulo yapalım. İçine ise sarmısaklı yoğurt hazırlayalım. Rulomuz soğuyunca arasına yoğurdumuzu sürelim üzerinede közleyip doğradığımız biberleri serpelim ve tekrar rulo yapalım. Buz dolabında dinlendirdikten sonra istediğiniz gibi süsleyip serviz yapabilirsiniz. Afiyet olsun.. Sevgiler..

14 yorum:

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜSÜ MUHTEŞEM PELİNİN BLOĞUNDA GÖRMEK NASİP OLMAMIŞTI BANA AMA TAM BENİM DAMAK ZEVKİME HİTAP EDİYOR VE MİSAFİRLER İÇİNDE HARİKA BİR SUNUM ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM...
SEVGİLER...

GÜLSÜM dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

İlk defa denk geldiğim bir tarif şık bir görüntü hakım ellerınıze sağlık
Sevgilerle...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

buda o kadar şık ki ellerine sağlık nefis

Şehnaz dedi ki...

canım harika bir tarif ama anlamadığım birşey var
fırından çıkınca sıcakken rulo yapıp daha sonra soğuduktan sonra ruloyu tekrar açıp mı yoğutk konulacak..çok beğendim.....bana cevap yazarsan sevinirim..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Süper görünüyor, ellerinize sağlık. Pelin'in sayfasında ben de görmüştüm ama denemeye cesaret edememiştim. Tarifi denemek için not alıyorum, ilk fırsatta denemeye çalışacağım. Size afiyet olsun. Sevgiler.

sukran dedi ki...

semacım,ellerine sağlık canım,çocuklar değişikliklerden hoşlanıyor,bende Tuna ya bu şekilde deneyip yedirmeye çalışıyım ıspanağı,teşekkürler canım.bu arada,geçen gün senin top böreğini denedim,çok hoşumuza gitti,bloğumuza da koydum,tekrar teşekkürler canım...

Lezzet Treni dedi ki...

Canim tarifini yayinladim.Katildigin icin tesekkür ederim.Yine beklerim,sevgiler...

burcunokta dedi ki...

nefis bir lezzet, ellerinize saglık, bende sizi izlemeye aldım, görüşmek üzere.

Meleğin Mutfağı dedi ki...

muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Bende vuruldum ne yalan soyleyeyim:) Ellerine saglik. Takiptesiniz.....!!

lezzet sefasi dedi ki...

Harika bir goruntu, ilk firsata yapmaliyim ben bunu.ellerine saglik canim.
Sevgiler,
sefa

made in funda dedi ki...

ben de mutlaka denemeliyim..ellerine sağlık canım.enfes bişey...

gelibolu17 dedi ki...

elllerine sağlık canım.tarifin harika olmuş.sevgiler.

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN
GÖNDEREN: http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

53. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

1 ŞUBAT 2010-15 ŞUBAT 2010

TARİHLERİ ARASINDA

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 53.HAFTA "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN
http://gelibolu17.blogspot.com
ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
SEVGİLER

Yorum Gönder