MUHALLEBİLİ KADAYIF


Yine blog arkadaşlarımda sıkça gördüğüm bir tarif. Yine o kadar yapılmış o kadar medhedilmiş ki bende denedim. Vee yine arkadaşlarımın yanılmadığını gördüm ve bence de kesinlikle yapılması ve tadılması gereken bir lezzet;) Bu tarifimi porselen demlik çay saati etkinliği ev sahibesi arkadaşım Gelibolu17 arkadaşıma yolluyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum.


MALZEMELER:

(Büyük boy dikdörtgen borcama göre)
700-800 gr tel kadayıf
3 Yemek kaşığı tereyağ
4 Yemek kaşığı şeker
1 Su bardağı dövülmüş ceviz ya da fındık içi

MUHALLEBİSİ İÇİN:
1 Lt süt
3 Dolu yemek kaşığı un
1 Paket krem şanti
1 Su bardağı şeker

ŞERBETİ İÇİN:(Şart değil)
2,5 Su bardağı su
1 Su bardağı şeker
2-3 Damla limon suyu

YAPILIŞI:
Kadayıfları bir gün önceden kuruması için açıklat bırakalım.(Kolay kırılması için). Sonra derin bir tencereye (sıçramaması için) tereyağını koyalım eritelim. Ardından elimizle ufaladığımız kadayıflarımızı koyup karıştıralım. Üzerine şekerimizi de ekleyip pembeleşinceye kadar kavuralım. Ocaktan almaya yakın cevz ya da fındığımızı da ekleyip biraz daha kavuralım ve altını kapatalım. Diğer yandan muhallebisi için olana malzemeleri kerm şanti hariç karıştırıp pişirelim. Piştikten sonra şantisini de döküp mikserle çırpalım. Daha sonra borcamımızın zeminini bir sıra kadayıfla kaplayalım ve üzerine muhallebimizin tamamını dökelim. Kalan kadayıfla da üzerini kapatalım. Buz dolabında 1-2 satt beklettikten sonra servis edebiliriz. Eğer isterseniz üzerine serbetinide hazırlayıp dökebilirsiniz. Ama buz doabında biraz kalınca yumuşadığı için ben dökmeden yapıyorum. Siz kendi damak tadınıza göre ayarlayın;)


7 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

ellerine saglık canım nefis olmuş..

aleyna dedi ki...

elinize sağlık.bende denedim .gerçekten harika bir lezzet

eldivenlerim dedi ki...

görüntü muhteşem, çoook lezzzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

gelibolu17 dedi ki...

canım muhallebili kadayıf çok nefis duruyor.ellerine sağlık.çok teşekkür ediyorum.gene beklerim canım sevgiler selamlar.114 no ile yayında..

burcunokta dedi ki...

nefisss görünüyor, ellerine saglık. sevgiler.

Şehnaz dedi ki...

ÇOK GÜZEL.....BENDE YAPIYORUM...MÖÜKEMMEL BİR TARİF ELLERİNE SAĞLIK....

sukran dedi ki...

semacım,harika görünüyor,ilk fırsatta deniycem,tşkrlr..

Yorum Gönder