NANE LİMONLU RULO PASTA ve KÜÇÜK BİR TATİL:)


Naneli pasta olur mu demeyin:) İnanın çok lezzetli ferahlatıcı bir pasta oluyor:)) Bu kadar güzel olacağını bende tahmin etmiyordum. Açıkçası ben fazla pasta türlerinden hoşlamam yerken içim kıyılır fazla tüketemem.  Ama bu pastayı yerken içinde nane olduğundan mıdır koca koca dilimleri höpür höpür götürdüm:))) Denemek isterseniz içiniz rahat deneyebilirsiniz;) Bu arada da küçük bir tatille bloğuma kısa bir ara veriyorum. Tatil dönüşü Allahın izniyle yeniden buluşmak dileğiyle sağlıkla sevgiyle kalın.. 

MALZEMELER:
5 Yumurta
2 Su bardağına yakın un
1 Su bardağı şeker
2 Limon kabuğu rendesi

KREMASI İÇİN:
4 Su bardağı süt
5 Yemek kaşığı buğday nişastası(krema sarımtrak olsun isterseniz mısır kullanın)
5 Yemek kaşığı şeker
1 Poşet toz şanti
1 Çay bardağı kadar file badem( şart değil)
7-8 Yaprak taza nane
1 Limon kabuğu rendesi

YAPILIŞI:

İlk önce derin kabımıza beş yumurtamızı kıralım ve iyice köpürüp kabarana dek  mikserle en az 6-7 dakika çırpalım. Ardından şekerimizi ekleyelim ve şeker eriyene dek tekrar mikserle çırpalım. En son unumuzu tahta kaşıkla yedire yedire  dökelim ve kıvamı tamam olunca yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş tepsimize dökelim. (Ben büyük dikdörtgen borcamdan az büyük tepsime döktüm. Tepsi çok büyük olmasın ki güzel kabarsın puf puf olsun). Kekimizi 170 derecede kontrollü pişirelim. Pişerken kremamızı hazırlayalım. Bunun için nişastamızı , sütümüzü , şekerimizi bir tencereye alalım ve muhallebi kıvamında pişirelim. Piştikten sonra biraz ilk sıcaklığı çıksın ve üzerine toz şantiyi ekleyelim ve mikserle iyice çırpalım. Varsa  badem filemizi ve limon kabuğu rendesini de ekleyelim spatula ile kariştıralım. Kekimizi düz bir zemine çıkartalım. Üzerine kremamızı spatula ile iyice sürelim. En son kremanın üstüne taze nane yapraklarını aralıklı olarak serpiştirelim. Pastamızı rulo yapalım ve kalan kremayı da üzerine sürelim. Limon dilimleri ve nane yapraklarıyla üzerini süsleyelim. Afiyet olsun.

2 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Bencede nefis olmuştur limon ve nane tatlılarda ayrı bir lezzet oluşturuyor ellerine sağlık arkadaşım iyi pazarlar diliyorum sevgiyle kalın

LeylaK dedi ki...

nefis görünüyor nefis. şu taze nane de tatlılarda ne hoş oluyor :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Yorum Gönder