KAVALA KURABİYESİ



 
Bu kurabiyeyi ilk okuduğumda dikkatimi çekmişti. Allah Allah unu kavurunca nasıl oluyormuş ki diye bir merak uyandı bende. Kolları sıvadım girdim mutfağa ve denedim hemen.  En nihayetinde merakımı giderdim:)) Beğeni toplayınca da sizlerle de paylaşmak istedim.;)  Un helvası tadında , kurabiye kıvamında bir lezzet. Denemek isterseniz tarifi burada:)

MALZEMELER:,
1 Paket yumuşak margarin
5-6 Su bardağı un
2 Çay bardağı pudra şekeri
1 Yumurta
Yarım paket kabartma tozu
1 Su bardağı file badem ya da kavrulmuş tuzsuz badem

YAPILIŞI:
İlk başta bir tavada unları kavurun ve elekten geçirin. Ardından bir kaba yumuşak margarini ekleyelim. Üzerine pudra şekerini, bir yumurtayı kıralım, kabartma tozunu ekleyelim ve karıştıralım. Unumuzu kontrollü bir şekilde ekleyelim ve elimizle iyice yoğuralım. En son üzerine de bademleri ekleyelim. Elimizle istediğimiz şekli verelim ve yağlı tepsiye dizelim. 180 derecede pişirelim ve ılıkken pudra şekerini serpelim. Afiyet olsun.

NOT: Kavale kurabiyesi, orjinalinde ay şeklinde olurmuş bende ay şeklindeki kalıplarla kurabiyeyi şekillendirmeye çalıştım:)

8 yorum:

Unknown dedi ki...

çok değişik geldi ismini duydum ama denemedim ellerine sağlık sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

mutfaktaki acemi dedi ki...

ellerinize sağlık. benim de çok merak ettiğim ama bir türlü deneyemediğim bir tarif bu.

Unknown dedi ki...

bu esmer görüntü demek un kavruldugu için oluşuyormuş.denemek lazım.ellerine saglık.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Çok istememe rağmen denemek kısmet olmadı.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık.Denenecekler listeme aldım...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Kavala kurabiyesini hiç yapmadım ve hiç yemedim desem ayıp olurmu acaba ama bir çok blogcu arkadaşlarda gördüm sanırım güzel bir kurabiye.Ellerine sağlık arkadaşım sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba; çok güzel ve lezzetli görünüyor,ellerine sağlık, sevgilerrrr...

Yorum Gönder