TAHİNLİ ÜÇGEN ÇITIRLAR



Geçenlerde arşivime bakarken fark etttim ki o kadar çok yapmama rağmen bir türlü bloğuma ekleyemediğim bir fotoğrafı gördüm :) Evet bu fotoğraf tahinli çıtırlara ait :) Nasıl olur dedim  kendime ; defalarca yaptığım  bu lezzeti illaki yazmışımdır .Ama bloğumun bütün etiketlerini gezindim bulamadım.  Meğer bu güzelliği paylaşmamışım sizinle :) Ve hemen paylaşıyorum son derece kolay ve lezzetli .Yapımında yaşadığım tek sıkıntı pişirirken kontrol ederek pişirin. Şeker karışımı kenarlardan  taşıp karamelizenin de ötesinde bir karalığa bürünebiliyor ve sonucunda esmer yada zenci çıtırlarınız olabilyor:)

MALZEMELER:

3 Tane böreklik yufka
1 Kase tahin
1 Çay bardağı toz şeker
1 Çay bardağı sıvı yağ
Yarımçay bardağı su
1 Çay bardağı tane ceviz

ÜZERİ İÇİN:

Pudra şekeri


YAPILIŞI:

İlk yufkayı düz bir zemine serelim. Üzerine karıştırdığımız yağlı su karışımının fırçayla sürelim. Onunda üzerine bir kaç yemek kaşığı sürelim ve şeker serpelim. Yufkamızın üzerine ikinci yufkayı serelim ve aynı işlemleri yapalım. Üçüncü yufkayıda serelim  ve işlemi tekrarladıktan sonra yufkamızın kenarlarından katlayarak ortada her kenarı birleştirerek bir kare elde edelim. Elde ettiğimiz kareyi dörde bölelim. Dört tane küçük karemiz olsun.  Ve her küçük karemizi üçgen şekiller çıkacak şekilde kenarlardan çapraz keselim. Her üçgenin içine bir parça ceviz koyup ikiye katlayalım ve kenarlarından açılmasın diye kürdanla sabitleyelim. Yağlık kağıt serilmiş tepsimize tamamladığımız çıtırları dizelim. Kontrollü birşekilde 180 derecede pişirelim. Fırından çıkınca ilk sıcaklığı çıktıktan sonra pudra şekerini serpelim. Afiyet olsun.. Sağlıklı günler.













12 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Ben de çok severim ve sıklıkla yaparım. Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Waav inanılmaz bir lezzet hem yapımıda kolaymış ellerinize sağlık çıtırtısını duyar gibiyim sevgiler...

mavii dedi ki...

ucgen kesmen cok guzel bi detay olmus cnm citir citir missss gibi misss:))

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ayyy canım çok çekti .Bende rulo olarak yapıyorum Üçgen olarakta şöbiyete benzemiş ellerine sağlık nefis görünüyor

kalpkurabiye dedi ki...

nefis görünüyorlar..
ellerinize sağlık..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Tek kelimeyle harika görünüyor..Ben rulosunu yapıyordum ama bu hali daha şık..Ellerine sağlık canım,sevgiler..

Disalce dedi ki...

güzel olduğu her halinden belli...tahinli tatlara bayılırım zaten..ellerine sağlık...

ilhan dedi ki...

Görsellik süper. Mutlaka lezzeti de öyledir. Ellerinize sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmmmm nefis olmuş canım çayın yanına harika:))))

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim.
bak şimdi yaptığın şeker hamuruna pudra şekerini azar azar koy kıvamı çok sert olasın çokta yumuşak olmasın birde kullanırken elinin sıcaklığı ile çalıştır o zaman yumuşar çalıştırmadan işlem yapamazsın lokumdan daha çabuk oluyor kaplamasınıda bir sonraki tarifte anlatçam :))

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım, çıtır çıtır olmuş...

Bak Bu Harika dedi ki...

Süper bir atıştırmalığa benziyor. Ellerine sağlık

Yorum Gönder