BALLI MUZLU KURABİYE


Bu kurabiyeleri yaparken tadı nasıl olacak acaba diye korkarak yaptım. Ama korkmama gerek yokmuş ağızda dağılan lokum gibi kurabiyeler çıktı ortaya.:) Komşu bloklarımı gezerken gözüme çerpmıştı bu tarif. Acaba muzlu mu, çilekli mi, fındıklı mı yapsam diye kara verememiştim. En sonunda muzluya karar kıldım:) Ama puding çeşidi çoğaldıkça sanırım bu kurabiyelerinde çeşidide artacak:) Hatta ben gazımı alamadım hazır poşette satılan aşureyle de bir kurabiye deneyeyim aşureli kurabiye fena olmaz diye düşündüm ama bunu tutturamadım:)) Benden tavsiye hazır poşetteki aşureyle kurabiye denemeyim aşırı derecede sert oluyor. Ama aşure vakti geldiğinde kendi yaptığım aşureyle deneyeceğim bu sefer bakalım nasıl olacak. Pes etmek yok;)
MALZEMELER:
Bir paket muzlu puding
Bir paket yumuşak margarin
4 Yemek kaşığı pudra şekeri
Aldığınca un
1 Orta boy muz
Biraz iri ceviz ve biraz bal

Önce şekerimizle yağımızı karıştırıyoruz elimizle. Daha sonra pudingi de ekliyoruz. Puding toz halinde olacak pişirmeyin sakın:) Yumuşak bir hamurumuz oluyor. Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizde yuvarlıyoruz. Ortalarınada parmağımızla bastırıyoruz. 180 drecede pişiriyoruz. Fırından çıklınca püre haline getirdiğimiz muzu krem şanti torbasına koyarak kurabiyelerin üstüne sıkıyoruz. Parmağımızla bastırdığımız yerleri muzla dolduruyoruz. Üzerine de bal gezdirip ceviz yerleştiriyoruz. Yalnız muz çabuk karardığı için servisden hemen önce muzları yerleştirirseniz daha iyi olur. Bu da nacizane bir önerim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder