DÜDÜKLÜ TENCERE PİLAVI



Uzun süredir duyuyordum düdüklü tencere pilavı diye merak etmiştim acaba nasıl olyor diye. Tarifi sevgili yeturun boğunda buldum ve bi deneyeyim dedim. Ve gerçekten de çok lezzetli ve kesinlikle süper kıvamında oldu. Artık pilavlarımı sadece düdüklüde yapıyorum hem daha lezzetli hem de daha tutumlu oluyor hemen siz de deneyin;)

MALZEMELER:
1 S u bardağı pirinç
1 Su bardağı su
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı sıvı yağ
1 Çay kaşığı sirke
Bir tane et ya da tavuk bulyon
Tuz, bir kesme şeker



YAPİLIŞI:

Pirinçleri nişastası gidene kadar yıkayalım. Sonra en az 15 dakika sıcak suda bekletelim. Sonra çok hırpalamadan soğuk sudan geçirip suyunu süzdürelim. Düdüklümüze yağımızı koyalım. Eğer şehriyeli yapıcaksak şehriyeleri kavuralım. Sonra suyunu, sirkesini, şekerini ve bulyonu atıp eritelim bunlar kaynayınca pirinçlerinide koyup düdüklünün kapağını kapatalım. Düdüğü dik olsun. Fışlama sesini duyunca düdüğünü indirip ocağınızın en küçüğünde en kısık ayarına alın ve sadece beş dakika pişirin. 15-20 dakika sonra pilavınızı açabilirsiniz. Afiyet olsun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

sen yaparsinda guzel olmazmi alikislar sana .....yasminnnn

sukran dedi ki...

semacım,teşekkürler canım,son zamanlarda,kıvamında olduğu,çok güzel olduğunu duymuştum ama hiç bu kadar açık bir tarif alamamıştım,kafamda soru işaretleri vardı ve cesaret edememiştim denemeye.mesela pişirirken düdüklü tencerenin hangi konumda olması gerektiğini bilmiyordum.hemen yarın deniycem,ellerine sağlık tatlım..

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık cok guzel gorunuyor..

TuruncuTatlar dedi ki...

afiyet olsun şükran ablacım bu tarifi aynen dene valla çok güzel oluyor ben normalde pek pilav yemezdim eşimde öyle bir ölçüden yaptığım pilav günlerce sürünürdü şimdi yaptığım an bitiyor:))

akasyakokusu dedi ki...

Canım merhaba üstteki menüye bayıldım..Allah c.c. ağız tadı versin canım..Demek annenler Antalya'da.Bende dokumadanım..eşimde teomanpaşadan.eski sanayi polis karakolunun ordan.
yazın izne gideriz hep denk gelirsek görüşebiliriz belki.geneli temmuz yada ağustosta gideriz biz.
gelelim pilava bende duydum bu düdüklü pilavını.denemek istedim hep.zamandan tasarrufta böylece acil durumlarda.yalnız sirke koymak mecburmu pilavda sirke hiç kullanmadımda..eline sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

semacım elelrine sağlık...

Adsız dedi ki...

Semacığım ellerine sağlık,yine harikalar yaratmışsın şekercik:) şimdiden iyi bayramlar canım...Suna ÇÜMEN

yeşim dedi ki...

semacım deneyip beğenmene çok sevindim.afiyetler olsun sevgilerimle...yeşim

yeşim dedi ki...

semacım eline yüreğine sağlık deneyip beğenmene çok sevindim sevgilerimle.yeşim.

Adsız dedi ki...

Yıl 2011 ve ben daha 2 gün önce düdüklüde pilav yapıldığını öğrendim inanamıyorum... Hemen tarifi aldım en güzel bu blogda buldum deneyip tekrar yazacağım.. fakat sirke ve şeker neden onu bilmiyorum gene de koyacağım vardır birşeyi nasılsa :))) Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Pilavı yaptım. 2 bardak pirinç yarım bardak domates rendesi ve 1.5 bardak su ile birazda haşlanmış konserve mısır ilave ettim mükemmel olmuş tane tane Tarif İçin Çok teşekkürler herkese tavsiyemdir !!! Rezil olma riski sıfır pilav harika ve çok tasarruflu !!!

Yorum Gönder