KOCAMAN VE YENİDEN MERHABA ve FINDIK MANTOLU KEK


Kocaman ve yeniden tüm dostlarıma merhaba... Uzun süredir bloğumdan ve sizlerden uzak kaldım. Gerek evde bir süre internet olmamasından ve bir gerekte üst üste türlü bahanelerin olmasıyla bir türlü bloğuma yazamadım. Ama bundan sonra inşallah düzenli olarak yazmaya devam edeceğim;). Bloğuma yazı yazmayınca beni merak edipte mesaj atan arkadaşlarım olmuş onlara da ilgilerinden dolayı çok çok teşekkür ederim:) Tarifler hakkında sorular soran izleyicilerimden de vaktinde sorularına cevap veremediğim için çok çok özür dilerim :( Dilerim beni bağışlayabileceklerdir. Sağlıklı ve mutlu kalmanız dileğiyle yeni tarifime geçiyorum ;)

MALZEMELER:

3 Yumurta
1.5 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağı demlenmiş çay
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı çekilmiş fındık
1 Paket kabartma tozu
2.5 Su bardağı un

YAPILIŞI

Bir kaba yumurtayı kırıyoruz. Üzerine toz şekeri ilave edip. Mikserin en yüksek devrinde 5 dakika çırpıyoruz. Daha sonra üzerine soğumuş olan çayı sıvı yağı ilave edip karıştırıyoruz. Hemen ğeşinden unu ve kabartma tozunuda ekleyip mikserin en düşük devri ile karıştırıyoruz. Kıvamının tahin kıvamında olmasına dikkat ediyoruz. Kek kalıbımızın her tarafını margarinle yağlıyoruz. Fındıkların büyük bir kısmını kek kalıbına döküp her tarafını fındıkla kaplıyoruz. geri kalan fındıklarıd kek he-arcımızın içine döküp karıştırıyoruz. ,harcımızı kek kalıbımıza döküp önceden ısıtılmış fırınımıda 170 derecede 35-40 dakika pişiriyoruz.

4 yorum:

sukran dedi ki...

oh be gülüm,nerelerdeydin,her gün bloğuna bakıyordum geldinmi diye,iyisiniz dimi?

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

emelce yemek dedi ki...

hosgeldin tekrar

Güloanne mutfakta dedi ki...

Arlkadaşım gerçekten çok merak ediyordum bir kaç kezde mesaj bıraktım
Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram diler sevgilerimi sunarım

Yorum Gönder