PASTIRMALI KADAYIF BÖREĞİ


Herkese merhabalar. Sizlerle geçenlerde denediğim bu değişik tadı paylaşmak istedim. Bana göre fazla değişik bir börek olduğunu söylemeliyim:) Yani açıkcası ben fazla bu tadı beğenerek tüketmedim. Ama bayıla bayıla yiyenler de oldu. Bende buna dayanarak belki hoşuna gidipte denemek isteyenler olur diye yine de paylaşmak istedim;)  Herkesin  hayırlı , sağlıklı , başarılı bir hafta geçirmesi dileğiyle..

MALZEMELER:
2 Yumurta
500 gr tel kavrulmamış kadayıf
2 Su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
100 gr pastırma
2 Yemek kaşığı  erimiş tereyağ
2 Su bardağı süt
Bir fiske tuz

YAPILIŞI:
İlk önce tel kadayıfları iyice ayıralım birbirinden. Sonra derin bir kaseye alıp erittiğimiz tereyağını gezdirelim üzerine. Elimizle iyice yağı kadayıflara yedirelim ve yağladığımız fırın tepsisinin içine kadayıfların yarısını bastıralım. Üzerine pastırmalaı yerleştirelim ve kaşar peynirini serpelim. Üzerini kalan kadayıfla kaplayalım. Diğer yandan başka bir kasede yumurtalar çırpalım ve üzerine sütü  ve tuzu ekleyelim. Hazırladığımız karışımı tepsideki kadayıflarımızın üzerine gezdirelim. Önceden  180 derecede ısıttığımız fırında böreğimizi kontrollü bir şekilde  pişirelim.  Böreğimizi sıcakken servis edelim;) Sağlıcakla kalın..


11 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.Bu hafta pastırma tarifleri çok revaşta herhalda. Bende denedim de:) Kadayıflı börek ilginç geldi bana. Değişikliğe her zaman açık biri olarak denemek lazım. ellerine sağlık sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Arada degisiklik iyidir..
Ama illaki klasik börek elbette :))

Eline saglık canım
Sevgiler

LeylaK dedi ki...

valla şimdi hayal edemedim nasıl birşey olduğunu :) ama fotoğrfı nefis....ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ya bu ne kadar güzel ve değişik bir börek .Tadını gerçekten çok merak ettim notumu aldım denemek istiyorum sevgiyle kalın çok öptüm

YELDA dedi ki...

bu nasıl birşey hemen denemeli, tez zamanda mutfağa girilmeli :) ellerinize sağlık

sevil şahin dedi ki...

aynen bende her zaman klasik börek tercih ederim özelliklede yalancı su böreğini :)
ama bunuda denemek isterim degişik tatlara açık biriyimdir.
Ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgilerimle

sarımutfak-hande dedi ki...

bende bir kez yaptım pek tutmadım açıkcası :)) seninki harika olmuşa benziyor ellerine sağlık canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Bir dergide benzer bir tarif gördüm, denemeyi düşünüyordum. Sizin beğeninizi kazanmadığı için şimdi biraz tereddüt ettim ama değişik tatlara meraklı biri olduğum için deneyebilirim de:)) Ellerinize sağlık, görüntü harika.
Sevgiler.

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Turkiye den getirdiğim kadayıflar dürüyor daha demeliyim bu böreği çok değişik.Ellerine sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım pastırma harıcınde borek cok lezzetlı gorunuyor sevgiler..

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık..görüntüsü harika...damak tadları belli olmuyo...eklediğin iyi olmuş ..arşivinde bulunsun:)

Yorum Gönder