HER YERDE KAR VAR VE KARSAMBAC

 

 Her yerde kar var, kalbim senin bu gece... :) Bu günlerde hatta son bir aydır etrafıma baktığımda hep bu şarkı geliyor aklıma. Çünkü uzun zamandır bu kadar  çok kar ve kış olmamıştı.


 Ben bu satırları yazarken bile dışarıda tipi eşliğinde kar yağıyor. Haftalardır  kar üstüne kar yağdığı için kar kalkmadı bir türlü yerden. Dolayısıyla da karsambaç yapmaya da bolca fırsatım oldu :)


Karsambaçı özellikle de karasal iklimde yaşayan arkadaşlarım iyi bilirler. Tek lazım olan dışarıdan temiz bir yerden topladığınız temiz bir kar ve pekmez ya da sevdiğiniz bir şerbet.


Topladığınız karın üstüne şöyle bir pekmezinizi gezdirin ve karsambacınızın tadını çıkarın :) Büyüklerimiz senenin ilk yağan karında karsambacın sağlıklı olmadığını söylerler. Çünkü ilk yağan kar gökyüzünün pisliğini temizlermiş. O yüzdende mikroplu olurmuş. Ama bu sene maşallah kar çok yağdığı için eminim gökyüzü tertemiz olmuştur :) Haydi açın pencereleri yoplayın karları ;) Herkese şifa olsun sağlıkla kalın..


15 yorum:

mine dedi ki...

aaaa ne değişik ilk defa duydum karsambaçı ilk fırsatta denemeliyim bu arada yaşadığın yer nefis...

mutfaktaki acemi dedi ki...

ellerinize sağlık. çok çok çok severim karsambaçı.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Aklımdan gecmedı değil hanı..
Lakın çalışma arkadaslarım güler bana diye cesaret edemedım ..
Pekmez yokdu iş yerın de recelle de olur dıye düşünmedim değil hanı..
bu sene ne cok kar yağdı .

made in funda dedi ki...

beni çocukluğuma götürdün canım..karsambaça bayılırdık....

Mutfak Dili dedi ki...

Ay bu resimler cok guzel/ tabiki Karsambaci ogrenmem de iyi oldu/ Ilginc bir tarif/ Pekmez ve kar...
Bu guzel siteyi tanidigima sevindim/
Sevgiler...

hanife dedi ki...

Karsambaç ilk defa duyuyorum şifa olsun siteni izlemeye aldım arkadaşım..
Birde şunu sormak istiyorum hepsi buradanın reklamlarını biliyorum ama google reklamlarının geliri nasıl tıklama reklamlar olduğunu fazla bir getirisinin olmadığını duymuştum..Sevgiler

Adsız dedi ki...

kız biz napalım antalyada canımıniçi...

zeymurancafe dedi ki...

kar manzaraları harıka karsambaca gelınce cocukken cok sevdıgım bır yaşlı çift yapardı benım de ne hosuma gıderdı o gun bugundur yemedım:)

Kuzzine dedi ki...

Merhabalar; öncelikle Sihirli Tencere'mi ziyaret ettiğiniz için teşekkürler; Karsambaça bayılırım ben; aynı zamanda da Mersinliyim. Biz de çocukken büyüklerimiz kar görelim diye Toros Dağların'daki yaylalara çıkarırlardı. Orada yerdik..Tertemiz kar ve üzerine pekmez !

pembe kekik dedi ki...

Ben pekmezle yapılanı bilirim.Çok güzel fotoğraflar.Sevgiler:)

Birsel ve İrem dedi ki...

Çocukken biz de kar yerdik ama ilk yağan kardan değil. Şimdi temiz ve doğal kar kalmış mıdır, bilemem; bulursam bir de pekmezli deneyeceğim:))
Sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
kar manzarasına bayıldım. Bu sene gerçekten hepimiz kara doyduk. Yıllardır özlemiştik.
Çocukluğumda anneannem karı toplar ve üzerine pekmez döker yerdi. Çok şaşırırdım. Hiç denememiştim. Üstelik anneannemin enterasanlığı sanırdım. Böyle bir adı olduğunu ve sevilerek yenildiğini bilmiyordum. Anılarım canlandı.Sayende anneannemi rahmetle anayım ve galiba bir de özür dileyeyim.
Sevgiyle kal.

Disalce dedi ki...

hiiç yemedim....isminide çok beğendim:)))çok güzel olmuş...kar yağmıyorki bizim buraya nasıl yapmalı ki:)))

nergis mevsimi dedi ki...

Merhaba,nergismevsimi'ni ziyaretiniz için teşekkürler...Kar ve pekmez karışımını annem çocukken dağlardan kar getirtip yaparlarmış,annem çok severdi ama bizim buralara kar yağmadığından pek yapamazdık.Şimdi İzmir'e bile kar yağdı ama artık anneciğim yok.Pekmez ve kar ben de buruk bir tat bırakıyor bu yüzden...

TuruncuTatlar dedi ki...

hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Anladığım kadarıyla hepimize çocukluğumuzu anımsatan bir lezzet kimimize mutlu kimimize buruk..

Yorum Gönder