KIRMIZI BİBER SOSLU MAKARNA EŞLİĞİNDE KREMALI ET


Herkese hayırlı pazarlar diliyorum.   Geçenlerde denediğim ve bir haftada üç kere istek üzerine hazırladığım tarifi sizlerle paylaşmak istedim. Kremanın ete bu kadar yakışacağını pek zannetmiyordum. Ama deneyince sonucun benim beklentimden çok daha  farklı olduğunu gördüm;)  Evdekiler tarafından iştahla tüketilince benimde demirbaş  tariflerim arasında yerini aldı;) .

MALZEMELER:

Yarım kilo filoto et
1 Çay bardağı çiğ krema
4-5 diş sarmısak
1 Tutam taze zenzefil
2 Yemek kaşığı sızma zeytinyağ
Kekik, tuz, karabiber

MAKARNA SOSU İÇİN:

Yarım paket spagetti makarna
3-4 kaşık kırmızı biber püresi
2-3 Domates rendesi
 Bir tutam fesliğen kurusu veya tazesi
1-2 Diş sarmısak
Nane, karabiber, tuz
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağ

YAPILIŞI:

Makarnayı haşlamak için bir tencereye su koyalım ve biraz tuz serpelim. Suyumuz kaynayınca makarnaları haşlayalım ve bir kenara alalım. Etlerimizi julyen şekilde doğrayalım. Üzerine sıvı yağ, sarmısak ve baharatları ekleyelim. Taze zencefili rendeleyelim. Etlerimizi eklediklerimizle iyice harmanlayalım. Isıtığımız tavada etlerimizi pişirelim. Pişirirken tavanın iyice sınmasına dikkat edelim. Kızgın tavada yüksek ısıda etleri 5-10 dakika kadar karıştıralım ve altını kısalım. Etler pişerken sosumuzu hazırlayalım. Bir tavaya domateslerimizi, biber püremizi alalım ve sıvı yağımızı koyalım ve kaynatalım. Üzerine baharatlarını ekleyip karıştıralım.  Etlerimiz pişmek üzere iken üzerine kremeyı dökelim ve kremeyı içine çekene kadar karıştıralım.Kremayı içine et çekince ocağın altını kapatalım. Servis tabağına makarnamızı alalım. Üzerine sosumuzu dökelim. Yanına da etlerimizi koyalım ve sıcakken servis yapallım. Afiyet olsun ..


10 yorum:

Kuzzine dedi ki...

Çok güzel olmuştur eminim. Krema ete çok yakışır; ben de çok beğenirim. Ellerinize sağlık..

u.aydin dedi ki...

kremali et ve soslu makarna mmmmhhhh.harika bir sunum ve eminim mukemmel bir lezzet.ellerine saglik sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

tabak çok güzel dolu dolu iştah açıcı
ellerine sağlık canım

TuruncuTatlar dedi ki...

Tesekkür ederim canım;-)

TuruncuTatlar dedi ki...

Sagol canım benim;-)

TuruncuTatlar dedi ki...

Seninde diline saglık arkadasım;-)

hanife dedi ki...

eti hiç kremalı denemedim eline sağlık

Unknown dedi ki...

ben de eti makarna ile yemeyi sevenlerdenim canım. kremalı olması ayrıca ilgimi çekti ellerine sağlık sevgiler...

yasemin dedi ki...

selammmm... blogları gezerken rastladım size... akşehir, konya yazınca profilinizde çok şaşırdım: ) ben de akşehirliyim... bundan sonra sık sık takip edeceğim blogunuzu... ben de beklerim.. sevgiler...

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık paylaşımların bol bol olsun sevgiler;)

Yorum Gönder