BAKLAVA YUFKASINDAN PEYNİRLİ TATLI


En başta tüm meslektaşlarımın öğretmenler gününü kutluyorum...Bu zor , değerli ve uzun eğitim -ögretim yolunda kolaylıklar ve başarılar diliyorum..  Bu güzel tatlıyı sofra dergisinde görünce denemek istedim. Sonuç harika bizim çok hoşumuza gitti. Hatta Akşehirin el açması peynirli baklavasına karşılık bir alternatif oldu :)  Peynir ve tatlıyı bir arada seviyorsanız bu tadı da beğeneceksiniz ;)


MALZEMELER:

30  Adet hazır baklavalık yufka
200 gr tuzsuz lor peyniri
1 kutu kaymak
150 gr tereyağ

ŞERBETİ İÇİN:

3 Su bardağı şeker
2 Su bardağı su
5-6 Damla limon suyu

YAPILIŞI:

Önce tereyağımızı eritelim ve ilk yufkamızı tezgaha serelim ve üzerini fırçayla yağlayalım. Üzerine ikinci yufkamızı da serelim ve yağlayalım. İlk on beş yufkamız bitene dek bu şekilde üst üste yağlayalım. Yufkamiz bitince bir kapta lor peyniri ve kaymağı karıştıralım. Bu karışımı yufkaların üzerine dağıtalım. Ve tekrar diğer on beş yufkayı da üzerine tekrar aralarını yağlayarak kapatalım. Yufkalarımız bitince sıkı bir rulo yapalım kalan yağı da üzerine sürelim ve 180 derecede pişirelim. Tatlımız fırında pişerken biz şerbetini hazırlayalım.  Suyu şekeri limonu bir kaba alalım ve kaynatalım.  Tatlımız fırından çıktıktan sonra sıcak tatlının üzerine ılık şerbeti dökelim. Afiyet olsun..

NOT: Tatlıyı fırına vermeden dilimlerseniz daha düzgün olacaktır ben dilimlemeden pişirdiğim için biraz dağıldı 









4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Değişik ve nefis bir tatlı olmuş,ellerinize sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

nefis görünüyor tatlınız ellerinize sağlık..
sevgiler..

Disalce dedi ki...

çok değişikk..ama nefisde görünüyor..ellerine sağlık....peynit tatlıya yakışıyor aslında denemek lazım...:)bende geçmiş ama yinede öğretmenler gününü kutluyorum canım:)

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

fotolara bakınca canım çekti birden..olsa da yesek diyeceklerimden..eline sağlık canım

Yorum Gönder