MİSKET KURABİYE

 
Misket Kurabiye blog arkadaşlarım tarafından sık sık denenen benim tarafımdan da beğenilip yapılan  sık sık  gelen misafirlerime ikram ettiğim bir kurabiye oldu. Hatta bir ara öyle bir dadandım ki gelen misafirlerime artık bu kurabiyeden bıkkınlık gelmişti. Çünkü her geldiklerinde ikramlıklar arasında  kurabiye katagorisinde hep aynı kurabiye yer alıyordu :)  Gerçekten kıyır kıyır lezzetli. Aynı zamanda dondurucu da da saklayabilirsiniz. Çıkardığınızda tap taze oluyor :)  Ama misafirlerinize  benim gibi  bıktıracak kadar ikram etmeyin :) 


MALZEMELER:

125 gr yumuşak margarin ya da tere yağ
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Paket kabartma tozu
1 Yumurta ( akı içine sarısı üzerine )
1 Çorba kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
Yarım çay bardağı çörek otu
1 Tatlı kaşığı mahlep
1 Tatlı kaşığı toz kırmızı biber ya da pul biber
Aldığınca un

YAPILIŞI:

Bir kasede çörek otu hariç hepsini karıştıralım ve kontrollü bir şekilde unumuzu da ekleyip kulak memesi  yumuşaklığında bir hamur elde edelim. En son çörek otunu da koyup hamurun her yerine yayılmasını sağlayalım. Hamurumuzdan  misket büyüklüğünde parçalar alalım ve yuvarlayalım. Yağlı kağıt serili tepsimize dizelim ve üzerine yumurta sarımızı sürelim.  180 derecede pişirelim. Misket Kurabiyemiz servise hazırdır afiyet olsun:)






10 yorum:

mutfağımdanesintiler dedi ki...

Nefis bir kurabiye gerçekten bende buna benzer bir tarif yapıyorum. insan durduramıyor kendini yedikçe yiyesi geliyor. Tam bir tehlike :)) eline sağlık canım. Sevgilerimle :)

mutfagabuyrun dedi ki...

kıyır kıyır çayın yanında harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Cok guzel bir tarif. Ellerine saglik canim...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mimmm nefiss ellerine saglikk..

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık evet ben de bu kurabiyeyi çok görüyorum ben de artık deneyeceğim sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kurabiyenin her cesidine bayilirim, bunlarda minik minik ne hoslar elinize saglik..

vişnap dedi ki...

Vallahi ben de sevdiğim bir lezzet oldu mu illa bıkana bıktırana kadar dadanır hep aynısını yaparım.Ama haksızda sayılmayız çok güzel oluyorlar hele bu kurabiyeler canım ellerine sağlık afiyetler olsun.

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Bu aralar çok popüler bir tarif, henüz deneyemedim ama çok sevimli görünüyorlar :)) tek lokmalık eğlencelik gibi. Ellerine sağlık, notumu aldım, sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık güzel bir tarif denemek için alıyorum tarifi teşekkürlerr

Peygamberim İzinden dedi ki...

Sunum harika benimde hiç yapmadığım bir kurabiye inşaAllah denemeyi düşünüyorum.. Sevgiler :)

Yorum Gönder