VİTRAY(CAM) KURABİYE




Bu kurabiye hamurunu yaparken bir taşla iki kuş vurdum:))Bonibonlu kurabiyeleride bir iki ekleme yaparak bu hamurdan yaptım süper oldular.

MALZEMELER:
  • 125 gr Tereyağ(yumuşak)
  • 1,5 Türk kahvesi fincan şeker
  • Bir paket vanilya
  • 1 Su bardağı+1 yemek kaşığı un
  • Bir tutam kabartma tozu.
  • Renkli şekerler
Önce şekerle yağı karıştırıyoruz güzelce ardından da diğer malzemeleri ekleyip hamurumuzu iyice yoğuruyoruz.Hamurumuzu merdane yardımıyla 1cm kalınlığında açıyoruz ve kurabiye kalıplarıyla şekillerimizi çıkartıyoruz.Çıkarttığımız şekillerin ortasını deliyoruz.Ben delerken bonibon kutusunun kapağını kullandım.Yani Küçük bir kapak işinizi görür.Daha sonra bir tarafta şekerlerimizi parçalayalım ve bu deliklerin ortasına yerleştirelim.İsterseniz tek renk isterseniz rengarenk yapabilirsiniz.Şeker olararakta istediğiniz şekerlerden kullanabilirsiniz.Ben evde minik şekerlerden varmış onlardan yapmıştım.
Bu şekilde deliklerimizi dolduruyoruz ve fırına veriyoruz.Fırına verdikten sonra çok sık kontrol edin hemen kızarıyorlar ve hatta yanıyorlar. Tecrubeyle ıspatlanmıştır:))Sakın bir de fırından çıkar çıkmaz dokunmayın sizde yanarsınız:))Kurabiyeleri soğuyana kadar kıpırdatmayın.Donunca şeklini alıyorlar hemen.

5 yorum:

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Çok yaratıcı. Tebrikler...

Adsız dedi ki...

mutlaka deneyeceğim doğrusu çok dekoratif ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Ben denedim ama olmadiiiii. Verdigin tarifte eksik var sanirim, cunku hamur cok civik olmustu ( un ilave etmek zorunda kaldim). Hic guzel olmadi :(

TuruncuTatlar dedi ki...

canım neden öyle oldu acaba çok üzüldüm şimdi bügüne kadar deneyen herkes memnun kalmıştı.belki ölçü kaplarından kaynaklanmıştır. kullanılan yağın da etkisi oluyor.inşallah olmaz bir daha böyle bir şey sevgiler..

Ebru dedi ki...

e peki soğukken bu kurabiyeleri yiyince ortadaki şekerler kıtır kıtır oluyordur dimi? Şeker yer gibi yani?

Yorum Gönder