HAVUÇLU KREMALI KEK




Havuçlu keki her daim sevmişimdir. Havucun bir keke bu kadar güzel bir tat vereceği kimin aklına gelirdi:)) Gerçekten çok yakışıyor. Yine blog komşularımda ve diğer yemek sitelerindeki arkadaşlarda katmer poğaça gibi en çok rastladığım tariflerden biri olunca hemen yapayım dedim. Ama bu sefer bende farklı bir tarif denemek için sürekli kendi yaptığım tariften farklı olsun istedim. Defne yaprağı sitesinde bunu gözüme kestirdim ve denedim gerçekten güzel bir kek tarifi sizede öneririm;)

MALZEMELER:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
3 su bardağı un
1,5 su bardağı rendelenmiş havuç
1/2 su bardağı kuru üzüm(eklemeyebilirsiniz)
4-5 adet iç ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal veya limon kabuğu rendesi

KREMASI İÇİN:
2,5 su bardağı süt
1/2 su bardağından biraz az un
1,5 çay bardağı şeker
2 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ(1 tatlı kaşığı da olabilir)

YAPILIŞI:

Önce yumurtalarımızla şekerimizi çırpıyoruz. İyice çırptıktan sonra yağımızı sütümüzü ekleyip tahta kaşık yardımıyla karıştırıyoruz. Sonra da unumuzu eleyerek kekimize ekliyoruz. Birer paket kabartma tozumuz ve vanilyamızı da ekleyip kaşığımızla iyice karıştırıyoruz. Son olarakta cevizi, rendelediğimiz havucu, rendelediğimiz portakal ya da limon kabuğu rendemizi, istersek kuru üzümü de ekleyip son olarak bir daha karıştırıp yağladığımız kalıbımıza hamurumuzu dökelim. Ben büyük boy yuvarlak borcamda yaptım. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirelim. Kekimiz pişerken kremasını hazırlayalım. Sütümüzü bir tencereye koyalım. İçine unumuzu, vanilyamızı, şekerimizi ekleyip sürekli muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştıralım. Pişen kremamızı biraz soğuyan kekimizin üzerine döküp istediğimiz gibi süsleyip servis edelim. Afiyet olsun..

NOT: Kremasız yaparsanız kek tadında kremalı yaparsanız pasta tadında oluyor. İsterseniz kek hamuruna biraz da kakao ekleyebilirsiniz.


3 yorum:

Adsız dedi ki...

semacım çok güzel görünüyor nefis olmuş ellerine sağlık bende sık yaparım havuçlu keki çok severiz kremalı denemedim hiç bide bu şekilde deneyeyim tekrar eline sağlık arkadaşım

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Ellerinize sağlık, hemen denedim muhteşem bir lezzet. İçine tarçın da ekledim...
Görüşmek üzere...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

canım nasılsın uzun zamandır ugrayamıyorum yorum bırakamıyorum kusura bakma bloguma bile tarif ekleyemiyorum çok yoğunum blogumu yalnız bırakmayın olurmu:)güzel bir hafta geçirmen dileğimle sevgiler

Yorum Gönder