HERŞEY GÜZEL OLACAK VE KREM ŞANTİLİ KURABİYE



Bu aralar ülke olarak gündemimiz oldukça kabarık. Şehitlerimizi yanarken depremle sarsıldık  ve bu acıyı hep birlikte yüreğimizin derinliklerinde yaşadık. Depremzedelere Türkiyenin dört bir yanından yardım yağdı hep birlikte elimizden ne geldiyse yaptık ve halada yapmaya çalışıyoruz.  Allahım depremde hayatını kaybeden tanıdık tanımadık, bildik bilmedik, tüm arkadaşlarımızın, tüm meslektaşlarımızın, tüm vatandaşlarımızın mekanını cennet eylesin geride bıraktıklarına sabırlar , dayanma gücü, metanet versin inşallah.  Bir taraftanda bügün cumhuriyet bayramımız. Ama öyle ki bu sene şehitlerimizin  ve depremin acısından bayramımızı çelenk koyma töreninden ibaret olarak kutladık. Tüm Türkiyenin cumhuriyet bayramı kutlu olsun..Ve hayat devam ediyor ve bende Allahın izniyle tariflerime krem şantili kurabiye ile devam ediyorum. Aslında hemen hemen tüm arkadaşlarımız denediği, tattığı bir tarif. Bende ne zaman sıkışsam hemen bu kurabiyeyi yapıyorum ve uzun süredir arşivde bekliyor.. Şimdi sizlerle paylaşıyorum.  Sevgilerle..


MALZEMELER:

1 Paket toz sade krem şanti
1 Su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
1 Su bardağı hindistan cevizi
1 Su bardağı toz badem ya da fındık
Yarım çay bardağı pudra şekeri
Aldığınca un

ÜZERİ İÇİN:
1 Kase pudra şekeri

YAPILIŞI:
Bir kaseye krem şantiyi boşaltalım. Üzerine un hariç diğer malzemeleri ekleyelim ve elimizle iyice yoğuralım. En son üzerine kontrollü bir şekilde unu ekleyip yoğurmaya devam edelim. Hamuru normal kurabiye hamurundan farklı olarak biraz kum gibi oluyor. O yüzden yaparken bu hamur niye böyle oldu diye paniklemeyin:) En son istediğimiz şekli verip yağlı tepsiye dizelim ve 180 derecede ısıtılmış fırında pişirelim. Pişen kurabiyelerimizin üzerine pudra şekeri serpelim. Bu tarifi kakolu, çilekli, ahududu.. vs hepsinde deneyebilirsiniz. Afiyet olsun..

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

hindistan cevizli denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

leziz bir tarif ve sunum...yanında da bir bardak çayla miss....ellerinize sağlık

pastaeli-ebru dedi ki...

elinize sağlık hiç denemedim.tadını merak ettim doğrusu:)

bırtutamkekik dedi ki...

mmm:)))
miss miss...
ellerinize sağlık...
çok lezzetli görünüyorlar...
sevgilerimlee...

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor gerçekten.
seni izlemeye aldım sevgiler

Yorum Gönder