BULGURLU PANCAR SALATASI


Bu salatayı duyup deneyinceye kadar pancarla ilgili hiç bir yaşantım yoktu. Hiç tatmadım ve merak da etmemiştim. Yakınlarım bu salatayı methedince bende de bir merak uyandı;) Ve denedim ve pancara bayıldım meğer ne sağlıklı ne lezzetli bir nimetmiş. Sizde benim gibi pancara yabancıysanız eminim bu tarifle çok tanıdık olacaksınız;)

MALZEMELER:

4-5 Adet pancar 
1 Su bardağı ince kısırlık bulgur
4-5 Dal taze soğan
3-4 Yaprak marul
Yarım demet maydonoz
Yarım demet dere otu
Taze mısır
Nar ekşisi
Zeytinyağ
Limon
Tuz

YAPILIŞI:

Pancarları  yıkayalım, soyalım ve çok küçük olmayacak şekilde küp küp doğrayalım. Düdüklümüze koyalım, suyunu ekleyelim ve 15- 20 dakika pişirelim. Pancarlarımız pişince ocağın altını kapatalım. Düdüklümüzü hazır olunca açalım. Pancarımızın suyu soğumadan bir bardak bulguru bu suyla  ıslatalım. Demlenen bulgurumuzu bir kaba alalım. Üzerine pancarları ekleyelım. Taze soğanı, dereotunu, maydonozu, marulumuzu doğrayalım ve onlarıda salatamıza ekleyelim. Güzelce karıştıralım. Nar ekşisini, zeytin yağımızı, limonumuzu ve tuzumuzu istediğimiz miktarda ekleyelim. En son taze mısırlarımızıda üzerine serpelim ve salatamızı servis edelim. Afiyet olsun sağlıkla kalın..



12 yorum:

minimutfaktan dedi ki...

Evet aynen söylediğin gibi pancara yabancıyım, ama bak merak ettim şimdi..

Disalce dedi ki...

adını biliyorumda tadını bilmiyorum bende:)))) yalnızz salatan harika görünüyor..ellerine sağlık canım....:)

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok renkli lezzetli bir salata tarifi:)

mine tozanlıoğlu dedi ki...

hemen denemeliyim tabii önce pancar almalıyım : )

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine saağlık. Nefis görünüyor.Salata sevdalısı olarak bu salatayı yapıp yemek şart oldu.
Sevgiyle kal.

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik,guzel de gorunuyor sevgilerle

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BEN GELDİM HAYIRLI AKŞAMLAR.
RENGE GEL RENGE MUHTEŞEM.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA:)

made in funda dedi ki...

MMMMMMMMMMMMMMM ENFES BİR GÖRÜNTÜ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Hatice dedi ki...

çok değişik bir salata olmuş, ellerine sağlık canım. Geçtiğimiz senelerde faydası ve renginden dolayı heves edip aldığım pancarı haşlayıp salata yapmıştım, (hatta bir kısmını da rendeleyip kavurdum) ama o kendine has kokusundan dolayı bitirmek zor olmuştu, (gerçi o tat-kokuyu sevenler almıyormuş ama), bu şekilde de koku oluyormu, merak ettim.
sevgiler...

ihlamurcum dedi ki...

Pancarlı çok tarif bilmediğim için, bana iyi bir alternatif oldu.Teşekkürler.

TuruncuTatlar dedi ki...

Canım ben fazla itici bir koku almadım bilmiyorum belki pancarın tipine göre degisiyordur;-)

Birsel ve İrem dedi ki...

Aynı salatayı biz de ofiste yapıp, yedik, çok nefis oluyor. Biz mısır kullanmamıştık ama güzel fikir, tekrar yaptığımızda mısırı unutmayacağım:)) Afiyetler olsun.
Sevgiler.

Yorum Gönder