EVDE ETİ PUF YAPIMI :)


Bir süredir biliyorum bu tarifimi bekleyen arkadaşlarım vardı. Ben elimde olmayan sebeblerden dolayı bir türlü yapıp fotolayamamıştım. Neyseki dün şeytanın bacağını kırdım bugün de hemen fotoladım ve sizlerle paylaşıyorum ;) Tarifimi geçiktirdiğim için bekleyen arkadaşlarımdan özür diliyorum :(  Tarif gerçekten çok lezzetli ve çocuklarımız için de hazır olandan  daha sağlıklı olduğu da kesin.  Jelatinin dışındada malzemeleri her zaman evde olabilen malzemelerimiz. Kullandığım jelatin dana jelatini yani helal:) Bende sırf bu tarif için merak ediyordum jelatini ve aradım buldum :) Jelatini nerde bulucam diyen arkadaşlarım olursa onlara yardımcı olmaya çalışırım;) Herkese kocaman sevgiler.. Bu tarifimi  çay , kahve bahane etkinliği için sevgili pastaeline  yolluyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum..

MALZEMELER:

2 Poşet krem şanti
2 Su bardağı süt
35 Gr ( yaklaşık iki çorba kaşığı) toz jelatin
3 Yumurta akı
1.5 Su bardağı şeker
2 Paket eti yulaflı bisküvi
Pasta süsü (üzerine)
1 Su bardağı sıcak su

YAPILIŞI:

En başta sıcak suya toz jelatinimizi koyalım ve kaşıkla karıştıralım erisin ve ılımaya bırakalım. Bir kasede üç yumurta akı ile şekeri şeker eriyene dek çırpalım. Yumurtalar iyice koyulaşsın. Diğer tarafta sütle krem şantileri çırpalım. Yumurtaların üzerine çırptığımız krem şantiyi ekleyelim ve karıştıralım. Bu karışımın üstünede  bir bardak suda erittiğimiz jelatini ekleyelim ve tekrar karıştıralım. Büyük dikdörtgen ya da yuvarlak borcamın dibini biraz yapışmasın diye ıslatalım ve karışımımızı dökelim. Bir gece buz dolabında bekletelim. Ertesi gün bardak yardımıyla yuvarlaklar çıkaralım ve yulaflı bisküvilerin üzerine yerleştirelim. Üzerlerinide istediğimiz gibi süsleyelim. Soğuk servis edelim. Eğer bu şekilde yapmak istemezseniz bir paket bisküviyi robotton geçirin. Karışımı dökmeden kalıbınızın altına yarısını serpin üzerine karışımı dökün. Kalan bisküvileride üzerine serpin. Bu şekilde dondurun ve istediğiniz şekilde kesin ya da kalıpla çıkartın. Afiyetler olsun ;)




13 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Çocukların çok sevdiği bir lezzet...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

u.aydin dedi ki...

harikasin arkadasim ;ellerine saglik cok da guzeller,mmmmhhhh puf puf,sevgilerle.

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

ellerine sağlık canım
kalplisi dahada bir hoşmu hoş olmuş
yiyenlere şifa olsun.

aytebru dedi ki...

çok güzel gerçekten.tarifi aldım.ben hep izliyordum ama bende belgeledim:=)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine sağlık canım,eti puflar nefiss görünüyorlar.
Sevgiler...

made in funda dedi ki...

müthiş bir tarif.bayıldım....

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Süper bir tarif, çocuklar buna bayılır. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Nefis bir tarif olmuş
Çok da güzel görünüyor
Ellerine yüreğine sağlık
Sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika olmuş, ellerinize sağlık. Jelatin bulursam denemek isterim.
Sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Kalplilere bayıldım, ayrıca çokta kolay anlatmışsınız.Hemen denemem lazım,sevgilerle

YeMeK vAkTi dedi ki...

süper havalı görünüyor.Ellerine sağlık canım

Sevgiler

Yorum Gönder