AMONYAKLI PASTA


Herkese mutlu , sağlıklı, başarılı bir hafta diliyorum. Bu pastayı ilk tattığıınızda hemen farklı olduğunu anlıyorsunuz. Bisküvi  ile kek karışımı gibi birşey yani. Bisküvimsi bir kek nasıl bir ifade olduysa bu da artık:))
Amonyağın mutfakta kullanılabildiğini bu pastayla tanışıncaya kadar bilmiyordum. Amonyak kelimesini duyunca ben de herkes gibi   ''Nasıl olur''  sorusunu soramadan edemedim:) Zehirlenmez miyiz, ölmez miyiz derken baktımki ben tabağımdaki koca dilimi bitirmişim:) Mideme inen pastanın ardından baktım, gördüm zehirlenmiyorum da o halde haydi Sema mutfağa dedim:) Aslında amonyağın da fotoğrafını çekecektim unutmuşum .Beyaz kremşanti ya da nişasta görüntüsünde diyebiliriz. Marketlerde küçükpaketler halinde baharatların olduğu bölümde bulabilirsiniz. Eğer markette bulamazsanız aktarlardan alabilirsiniz. Ama pasta için alacağınızı belirtmeyi unutmayın:) Herkese pasta tadında bir hafta diliyorum...

MALZEMELER:

4 Yumurta
125 Gr eritilmiş margarin
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı süt
2 Paket kabartma tozu
1 Tatlı kaşığı amonyak
Aldığınca un

KREMASI İÇİN:

5 Litre süt
8 Yemek kaşığı buğday nişastası
8 Yemek kaşığı şeker
1 Yemek kaşığı margarin
2 Poşet krerm şanti


YAPILIŞI:

Derin bir kaba yumurtalarımızı kıralım. Üzerine eritilmiş soğutulmuş margarinimizi , şekerimizi, sütümüzü ekleyelim. Elimizle malzemeleri birbirine yedirelim. Ardından  kabartma tozlarını ve amonyağı ekleyelim. En   son olarakta kontrollü bir şakilde unumuzu ekleyelim. Kulak memesi yumuşaklığında hamurumuzu yoğuralım. Hamurumuzdan dokuz beze yapalım. Ve her bezeyi yaklaşık 25-26 cm çapında açalım. Yani küçük yuvarlak borcama göre ayarlayın. Çok kalın olmasın. İlk bezemizi açtıktan sonra borcamımızı yağlayalım ve ilk parçamızı borcamımıza yerleştirelim ve 180 derecede önceden ısıtılmış fırınımıza verelim. Bu aşamada mutfağınızı ağır bir amonyak kokusu kaplayacak telaşlanmayın, hemen kaybolacak:) Bu arada ilk parçamız pişerken biz hemen ikincisini hazır ediyoruz. En geç 15 dakikaya kadar pişiyorlar.  Fırından çıkınca bisküvi gibi sertleşiyorlar paniğe kapılmayın kurumadılar:) Dokuz bezemizi de tek tek açıp pişirdikten sonra kremamızı hazırlıyoruz. Bir tencereye sütümüzü, nişastamızı, şekerimizi ekleyip karıştırıyoruz. Nişasta eriyince ocağımızın altını açıp muhallebi kıvamında pişiriyoruz. Piştikten sonra margarinimizi ekliyoruz ve eriyinceye kadar karırtırıyoruz. Kremamız biraz ılıyınca şantilerimizi üzerine boşaltıp mikserle iyice bir çırpıyoruz. Kremamızda hazır. Şimdi pastamızı yapabiliriz. Servis tabağımıza ilk parça bisküvüyü alıyoruz ve üzerine kremamızızı sürüyoruz. İkinci parçamızıda üstüne yerleştiriyoruz ve kremamızı tekrar sürüyoruz. Tüm parçalarımız bitene kadar işleme devam ediyoruz. Bisküvilerimiz kremayla birleşince yumuşamaya başlıyorlar hemen meraklanmayın:)  Kalan kremamızla da pastamızın üzerini kaplıyoruz. Pastamızın üzerini de dilediğimiz gibi süslüyoruz ve buzdolabında mümkünse bir gece değilse 1-2 saat dinlendirip servise sunuyoruz. Afiyet olsun..





13 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok değişik bir pasta olmuş ellerinize sağlık:))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Zahmetli ugrastırıcı bana göre..
Emeğine ellerıne sabrına sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:) süslemesi çok şirin olmuş.)
ellerin dert görmesin..
sevgiler..

pembe kekik dedi ki...

Pasta çok güzel.Süslemelerde muhteşem olmuş.Ellerine sağlık:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Epey uğraştırıcıymış ama sonuca değmiş.
Sevgiyle kal.

Disalce dedi ki...

benimde amonyaklı bir pasta deneyimim olmuştu..biz pişen kalıpları masanın üzerine koymuştukta sıcak hamurlar masanın rengini mahvetmişti:)))) amonyak yapmıştı..ama kolonya döküp masanın üzerini yakınca o görüntüden kurtulmuştuk tabi...:)) öyle bir hatıra işte..tadı evet bisküvi gibi ..nefis bişey.ellerine sağlık harika..

eda dedi ki...

ilk defa duyuyorum amonyakli pastayi^^ ! ama cok guzel gorundugu kesin, ;) bu arada bende konyaliyim canim !

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Okul işleri azalınca böyle uğraştırıcı tariflere zaman kalıyor. En kısa zamanda deneyeceğim. Annem eskiden gününde yapardı, tadı hala damağımda...

HaticeMutfakta dedi ki...

Haika bişey olmuş bu elllerinize sağlık...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BEN GELDİM.
SEVDİĞİM LEZZETLİ TARİFİ ARKADAŞIM YAPMIŞ ELLERİNE SAĞLIK ALDIM MMMM MİS:))

ihlamurcum dedi ki...

Annem çocukluğumuzda bunu yapardı, tarifi bende var ama bakmam lazım.Ölçüleri farklı olabilir,elinize sağlık.Şahaen gözüküyor.

Fatma dedi ki...

aminyaklı pastayı çok duymuştum.Çok ilginç gelmiştir bana bu tarif elinize sağlık çok guzel gorunuyor

mavii dedi ki...

cnmm bir kac gundur tarif ariyordum nette iler ki sayfalarda sen ciktin heh dedim tamamdir. guveniyorum senin tarifine amonyak alinca deniycem cnm ellerine saglik

Yorum Gönder