PORTAKALLI KEK



Herkese merhabalar. Yine istemeden bloğumdan uzak kaldım :( Okulların kapanmasıyla ve bir de havaların birden ısınmasıyla birlikte tembellikte aldı başını gitti :) Her ne kadar  ara vermeyim diye uğraşsam da  illaki oluyor. Bloğuna düzenli olarak yazı yazabilen arkadaşlarıma gıpta ile bakıyorum. Allahım bu yetenek niye bende yok diyorum:) Ama inşallah bu aralar tembelliği attım üzerimden. En  azından tatile çıkana dek düzenli olarak  yazacağım;) Şimdi tahmin ettiğiniz gibi arşivde kalan ve küflenen taaaa kışın  portakal mevsimi iken verilmesi gereken bir tarif geliyor karşınıza:))

MALZEMELER:
3 Yumurta
7 Yemek kaşığı şeker
7 Yemek kaşığı un
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
1 Portakal kabuğu rendesi

SOSU İÇİN:
3 Portakalın suyu
3 Portakal kabuğu rendesi
2 Yemek kaşığı şeker

YAPILIŞI:
Derin bir kaba yumurtalarımızı kıralım. Üzerine şekerimizi ilave edelim ve köpürene dek çırpalım. Üzerine unumuzu, vanilya ve kabartma tozumuzu ve portakalın kabuğunu rendeleyerek ekleyelim. Tahta kaşıkla karıştıralım ve yağladığımız kek kalıbımıza harcımızı dökelim. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirelim. Kekimiz pişerken biz sosumuzu hazırlamaya başlayalım. Bir tencereye portakallarımızın suyunu, kabuğunu, ve şekeri koyalım ve kaynatalım. Kaynayan sosumuzun altını kapatalım. Pişen kekimizin üzerine soğuyan sosumuzu dökelim. Kekimiz servise hazırdır:)

NOT: Keki  bir iki saat dolapta bekletirseniz  sosu içine daha güzel çekiyor.



5 yorum:

lezzetiharikalarmutfagi dedi ki...

benimde çok sevdiğim ve sürekli yaptığım bir kek, ellerinize sağlık sizinki de pek güzel olmuş

Canan Demirbağ dedi ki...

Elinize sağlık.görüntü çok güzel:))

Unknown dedi ki...

Arada oluyor bazen öyle tarifin olsa yazmaya dermanın olmuyo , yazmak istesen özel bişey yapasın gelmiyo böle böle gidiyor işte. Ben de aynıyım o yüzden yalnız değilsin üzülme;) Canım kek de harika bayılırım portakallı keke...Ellerine sağlık,sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

sanki beni anlatmışsın canım :))
aynı ruh hallerindeyiz sanırım:)
kek muhteşemm..
ellerine sağlıkk..
olsa yerdim kesin üç dilimm;))
öpüyorum canımm..
muhabbetle..
:)

Nigar SARGIN dedi ki...

Oyyy kokusunu duyar gibi oldum ellerine sağlık cnm;)

Yorum Gönder