KREMA DOLGULU ELMALI KEK


Tatil derken tatilde geldi geçti. Tatilin bir diğer adı da yorgunluk sanırım :) Koşturmakla nasıl da hemen  geçti on beş gün . Tatil havasına tam girmişken tatil bitiverdi. Napalım canımız sağ olsun :) Ömür dediğin geçiyor , uçup gidiyor zaten on beş gün mü geçmeyecek  diyelim ve  kendimizi teselli edelim :) Yeni eğitim döneminin tüm öğretmen arkadaşlarıma ve öğrencilere hayırlı olmasını diliyorum. Bu güzel keki sevgili Yetur ablanın bloğunda görmüştüm ve hemen denemiştim. (Linkine ulaşamadım)  Şimdi bolca elma varken bende bir kaç kez yaptım. Ama keki hazırlarken elmaları una bulamayı unutmayın yoksa elmaların suyu keki hamurlaştırabiliyor. Bir de keki pişirirken içini çekmesi için fırınınızın ısısı 180 dereceyi geçmeyecek şekilde  ayarlayın ,yavaş yavaş içini çekerek pişsin.  Sevgiyle sağlıkla kalın ...

MALZEMELER:

(Küçük yuvarlak borcam için)

3 Yumurta
1 Su bardağı şeker
1 Tatlı kaşığı kabartma tozu
1 Paket vanilya
Yarım su bardağı  süt
Yarım su bardağı sıvı yağ ( Bir su bardağında sütü ve yağı birleştirebilirsiniz)
Aldığınca un
2 Yemek kaşığı kakao
5 Adet orta boy sert elma

KREMASI İÇİN:

1 Paket crem ole
2 Su bardağı süt

YAPILIŞI:







Önce yumurtaları derin bir kaba kıralım ve şekerle çırpalaım. Üzerine sütü , yağı ekleyelim ve karıştırmaya devam edelim.  Ardından kalan katı malzemeleri ekleyelim ve tahta kaşıkla kıvam gelinceye dek un ekleyerek karıştırmaya başlayalım. Kek harcımız hazır. Şimdi elmalarımızı soyalım ve çekirdek çıkaracağı ile içini boşaltalım. Altının çıkmamasına özen gösterelim. Hazırladığımız elmaları da kararmaması için bir taraftan da limon suyuyla ovalım.  elmalarımızı hazır olunca dış tarafını unlayalım
ve yağladığımız borcama aralıklı olarak dizelim.Ortasından kek harcımızı dökelim ve ısıtılmış 180 derecede kekimizi pişirelim. Kekimiz pişerken kremasını hazırlayalım. Ben krema olarak crem ole kullandım. Kekim pişerken sütle cremoleyi çırptım ve kekim pişince elmaların içini doldurdum. Üzerini de kurabiye süsleme glazörüyle süsledim. Sizde istediğiniz kremayla içini doldurabilirsiniz. Ya da benim gibi işin kolayına kaçabilirsiniz.:) Afiyetler olsun...




NOT: Kekin ortasına elma koymamayı tercih ettim. Çünkü servis ederken zor oluyor. Keki neresinden  nasıl keseceğini bilemiyorsun :) 

8 yorum:

Unknown dedi ki...

GÖRÜNÜŞÜ HARİKA TADINI HEMEN DENEYİP ÖĞRENİCEZ ELLERİNİZE SAĞLIK!!!!!!!1

Handan Çuhadar dedi ki...

süper bir fikir elinize sağlık çay saatlerinde de masada çok şık durur bence...

*mehtap dedi ki...

görüntüsü ilginç olmuş, eline sağlık.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben d bu keki Yeturda görmüştüm ve hep aklımdaydı yaparım diye artık deneyeceğim.Ayrıca açıklamaların içinçok teşekküe ederim yapmaya çalışacağım İnşallah yapabilirim sağolasın.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ne kadar orjinal bir kek olmuş,ellerine sağlık canım...

Mutfak Dili dedi ki...

Tam lezzet bombasi bu yaa// Krema Elma kek..
Eline saglik olsun canim..

birsence dedi ki...

çok lezzetli duruyor canım...

özlem dedi ki...

nefis duruyor ellerine sağlık

Yorum Gönder