ISLAK KURABİYE


Herkese hayırlı pazarlar. Umarım güzel bir hafta sonu geçirmişsinizdir ve iyice bir dinlenmişsinizdir. Biz ailecek bu hafta hep hastaydık hafta sonumuzda biraz neşesiz geçti. Sanırım havaların birden serinlemesinden olacak hepimiz gip, öksürük oluverdik aniden. Hafta sonu ağzımız tatlansın , neşemiz yerine gelsin diye yaptığım kurabiyelerimi paylaşmak istedim  sizlerle. Tabi hasta hasta kurabiye yapmak pek iyi fikir değilmiş onu daha sonra anladım;)

MALZEMELER:
1 Paket yumuşak margarin
1 Su bardağı toz şeker
2 Yumurta
1 Kase kadar ceviz ya da fındık
3- 4 Yemek kaşığı kakao
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
Aldığı kadar un

ŞERBETİ İÇİN:
1.5 Su bardağı şeker
1.5 Su bardağı su

ÜZERİ İÇİN:
1 Kase hindistan cevizi

YAPILIŞI:
Bir kaseye yumuşamış margarini koyalım ve elimizle iyice yoğuralım. Üzerine yumurtaları kıralım ve  şekeri ekleyelim tekrar yumurtaları yedirene dek karıştıralım. Ardından kabartma tozunu, vanilyayı, kakoyu ve unuda yavaş yavaş ekleyelim ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. En son fındık ya da ceviz parçalarınıda ekleyip karıştıralım. Elimizle istediğimiz şekli verip 180 derecede ısınmış fırında pişirelim. Kurabiyelimiz pişerken şerbetini hazırlayalım. Su ve şekeri bir tencerede şeker eriyecek kadar ısıtalım. Uzun uzun kaynatmayalım. Pişen kurabiyelerimizi ılık şerbetin içine atalım ve bir kaseye boşalttığımız hindistan cevizine bulayalım. Kurabiyelerimiz servise hazırdır. Afiyet olsun..

9 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Arkadaşım çok beğendim müsadenle yemek için bir tane yapmak içinde tarifini alıyorum ellerine sağlık iyi akşamlar

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

nefis....ellerinize sağlık...

LeylaK dedi ki...

hadi bakalım ıslak kurabiye yapmayan kalmasın :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Gülcan dedi ki...

HASTA HASTA UĞRAŞMIŞSINIZ AMA BENCE DEĞMİŞ ELLERİNİZE SAĞLIK. SEVGİLER.

mutfagabuyrun dedi ki...

geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.kurabiyeler harika olmuş.olsada yesem dedirtiyor.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık canım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok geçmiş olsun canım ..

ama bu güzelim lezzete bayılırım....
hadi çabuk iyileşin :=)
sevgiler

Şirince Tatlar dedi ki...

geçmiş olsun...))harika görünüyor canım benim..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhaba Sema hanım,
Ben de bir arkadaşın bloğunda görerek yapmıştım.Gerçekten nefis bir lezzet.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

Yorum Gönder