TABANI PEYNİRLİ İÇİ ÇİKOLATALI KEK:)



Herkese marhabalar. Sanırım tüm Türkiye soğuğa , kara teslim olduk. Bizim burasıda kar yağışından nasibini aldı ve iki gündür kar tatili yapıyoruz.  Yarıyıl tatilinden önce ön tatil  gibi oldu:)   Genelde hafta sonu tatili bana yetmez. Temizlikti, marketti, çamaşırdı,.. derken iki gün dinlenemeden uçup giderdi. Ama bu sefer hafta sonuna iki gün daha eklenince kendime de mutfağa da ayıracak vaktim kaldı:)  Bu fırsatı değerlendirip biraz mutfakta vakit geçirdim ve yeni tariflerle tanıştım:) Hemen denediğim tariflerden birini paylaşmak istiyorum sizlerle. Gerçi bu arşivde uzun süredir bekliyordu ama istek üzerine tekrar yapınca bu sefer fotoğrafladım ve  sizlerle paylaşmak istedim. Denemek isterseniz farklı bir kek tarifi. Peynir tadını seviyorsanız bu keki de beğeneceksiniz demektir.;)

MALZEMELER:

KEKİ İÇİN:

4 Yumurta
1 Su bardağı süt
1 Paket bitter çikolata(200 gr)
1 Su bardağı toz şeker
1 Türk kahve fincanı un
1 Türk kahve fincanı nişasta
3 Yemek kaşığı kakao
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu



PEYNİRLİ HARCI İÇİN:

2 Yumurta sarısı
250 gr kadar krem peynir
1 Su bardağı hindistan cevizi
Yarım su bardağı toz şeker
3 Yemek kaşığı nişasta

ÜZERİ İÇİN:
1 Paket çikolatalı sos veya çikolatalı puding


YAPILIŞI:
İlk önce peynirli harcı yapalım. Bunun için bir kaba peynirli harç malzemelerimizin hepsini ekleyelim ve elimizle iyice malzemeleri  karıştıralım. Kekimizi dökeceğimiz kalıbımızın tabanına( kek kalıbı  ya da kelepçeli kalıp olursa daha iyi olur. ) peynirli harcımızdan mimik minik toplar yapalım ve yerleştirelim. Ardından kek için bir kapta yumurta ve şekeri çırpalım. Üzerine benmari usulü erttiğimiz çikolatayı ekleyelim ve karıştıralım. Ardından unu, nişastayı, kakoyu, vanilya ve kabartma tozunu ekleyelim tahta kaşıkla karıştıralım ve peynir toplarımızın üzerine kek harcımızı dökelim.  Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kekimizi pişirelim. Pişince fırından çıkartalım. Çikolata sosunu ya da çikolatalı pudingi tarifine göre hazırlayalım ve pişen kekimizin üzerine dökelim. Kekimiz servise hazır.  Afiyet olsun



 

3 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

!! ne hoşş bir kek tarifi..
biraz sonra yazacağım bunu.
altı kek !
çok merak ettirdin beni :=)))

ellerine sağlık canım...
iyi tatiller..
herşey güzel olsun !

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok değişik ve nefis görünümlü bir kek, ellerinize sağlık, çok ilgimi çekti:))
Sevgiler....

mutfaktaki acemi dedi ki...

çok güzel görünüyor. ben de denemeliyim. ellerinize sağlık.

Yorum Gönder