KOPYALA(MA)





Herkese merhabar. Internette çok fazla sörf yapmamama rağmen bu aralar sıkça kendi tariflerimi ve resimlerimi bazı site, blog ve forumlarda görür oldum. Birçoğu bloğumdan birebir kopyaladığı yazıları kendi yapmış gibi yazmıştı. Ayrıca resimlerimden de blogumun adını silip kendilerine maletmişler. Bunlar yetmiyormuş gibi; kendileri emek vermişler gibi hiç istiflerini bozmadan yorum yazıp sahiplenmişler. Ben de buna bir nebze engel olmak için blogumda bazı değişiklikler yaptım. Resimlerimin üzerindeki bloğumun adını kesilip çıkartılamayacak şekle getirdim. Bu yöntem görsel açıdan biraz görüntüyü bozdu ama başka çare bulamadım. Ayrıca bloğumdan yazıların kopyala yapıştır yapılmaması için yazıların seçimini engelledim.


Tarifleri bilgisayarına kopyalamak isteyen olursa dosya (sayfa) menüsünden farklı kaydet diyerek sayfayı tamamen bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz.


NELER YAPILABİLİR ?

Resimleri düzenlemek için ben picasa kullandım. Picasadan web albümleri bağlantısı sayesinde otomatik olarak tüm resimleri indirdim. Resimlerin üzerine yazıları yazdım ve senkronize et diyerek tekrar blogdaki resimleri değiştirmiş oldum. Tek tek yapmaya gerek yok yani. Seçim engellemek için kayıtlar diyoruz. oradan herhangi bir kaydı seçiyoruz. Sol yukarıda "oluştur"un yanında "HTML" var ona basıp aşağıdaki kodların en sonuna aşağıdaki kodları ekliyoruz. Hepsi bu kadar. Yapamayan olursa yardımcı olabilirim.
<script language="JavaScript1.2">
function disableselect(e){
return false
}
function reEnable(){
return true
}
//if IE4+
document.onselectstart=new Function ("return false")
//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script></div>

16 yorum:

u.aydin dedi ki...

nasil yapiyoruz.bir de anlat ben de uygulayayim detayli anlatim bekliyorum.sevgilerle.

TuruncuTatlar dedi ki...

Mail adresinize gönderdim gerekli bilgiyi.

anne eli gibi dedi ki...

banada gönderirmisin lütfen mail adresim bloğumda var,emek hırsızlarıyla ne yapacağız ben bilmiyorum.benim resimlerdeki yazılarda tam kesilmeye müsait:(

pastaeli-ebru dedi ki...

bana da gönderebilir misiniz?aytebru@yahoo.com
şimdiden teşekkürler

TuruncuTatlar dedi ki...

Sizlerede gönderdim. Elimden geldiğince anlattım ama yapamayan olursa çekinmeden yardım isteyebilirsiniz.

nuralp dedi ki...

Merhaba, bende bu hırsızlardan yana çok dertliyim. Banada nasıl yaptığınız konusunda bilgileri gönderebilirmisiniz? www.nurcanakde@hotmail.com
Teşekkürler...

Ferda dedi ki...

canim rica etsem banada gonderirmisin. dua_bahcesi@live.nl

pastaeli-ebru dedi ki...

mailinizi aldım çok teşekkürler

SeneminYemekleri dedi ki...

Hırsıza bunlar fayda etmez. Resimlerin tam ortasına logoyu koyun uğraşmaya deymez deyip uğraşmaz. Ama kopyalama çok kolay onu diyeyim.Kendim veri tabancıyım. Sağ tuş engeli için kod yerleştireceksin onuda yazmaya üşenen kişiler için problem olur takipcini kayberdersin. Zaten blog açtığında google asözleşme yapıyorsun senin tüm ve resimlerini kullanma hakkı var sen blogu silsende kullanabiliyormuş. Bunu nasıl engelliyeceğiz. Ne parsak yapalım emek hırsızlarının önüne geçilmiyor. En güzeli koy resmin ortasına nal gibi yazıyı ben öyle yapıyorum artık.

Unknown dedi ki...

Yazdıklarınızı okudum ve çok üzüldüm yeni bir blog sahibi olarak bu gibi şeylere henüz yabancı olsamda, bu olay benim başımada her an gelebilir.Bu gibi insanların kendine güveni olmadığını düşünüyorum,diyecek sözde bulamıyorum açıkçası benide tariflerin izinsiz yayınlanamıyacağı hakkındaki bilgiyi bloğuma nasıl ekleyeceğim hakkında bilgilendirirseniz çok memnun olurum.Nice güzel lezzetlerde buluşmak dileğiyle...

TuruncuTatlar dedi ki...

Hırsıza kilit olmaz tabiki ama kolay lokmada olmak istemeyiz değil mi? Resimlerime zaten adımı yazdım. Bu şekilde kullanmak isteyen istediği kadar alıp kullanabilir.

gUnLuGuM-gOkCe dedi ki...

bana da gönderebilir misiniz? bu arada tarifleriniz çok hoş, özellikle kahvaltılıklara bayıldım, top böreği yapıcam en kısa zamanda. en yeni takipçinizim:) sevgiler...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

kesinlikle kolay lokma olmak istemiyorum bende zaten şifremi biri çözmüş ve bazı oynamalar yapmış allahtan çabuk farketim ve şifreyi yeniledim.bilgi için sağol canım bu arada hemşeriymişiz:)banada beklerim

Hatice dedi ki...

Ben de eski fotolarımın üzerine nasıl yazarım diye düşünürken, tek tek indirip yazmak da zor gelirken bu paylaşımın çok çok iyi oldu:)
Bir ara sağ tuş yasağı koymuştum, blogger yenilenince kalktığını farkettim:(
teşekkürler canım, sevgiler...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

canım ya ben sayfana kaç kere geldim,bakıyorum ama bir türlü seni izlemeye alamıyorum
takip edenler listesi çıkmıyor
ne yapıpyım söyle lütfen

Unknown dedi ki...

:merhaba bende nasıl yapıldıgını ogrenmek ıstıyoorumm bana anlatımını yollarmısını?

Yorum Gönder