BEZE & KÖPÜK & BALLI BABA





Size de oluyor mu bilmiyorum ama bezeyi ben ne zaman pastane camlarında görsem hep çocukluğum gelir aklıma. Çocukken kıyır kıyır yemeye bayılırdım. Aklıma düşüpte bezeyi evde yapabilir miyim diye araştırınca yapımının çok kolay olduğunu öğrendim ve kolları sıvayıp mutfağa girdim. Kolayca oluyor ama biraz çırpma işi uzun sürdüğü için kollarınız ağrıyabiliyor:) Eee birde mikserin yanma ihtimali var ve ben bunu neredeyse başarıyordum:)) Bu tarifimi sevgili arkadaşım Gülten Hanıma  porselen demlik çay saati etkinliği için yolluyorum ve kendisine kolaylıkla diliyorum..

MALZEMELER:

3 yumurta akı
3 Çay bardağı toz şeker
Bir tutam tuz
Bir kaç damla limon suyu

YAPILIŞI:

İlk başta yumurtalarımızı sarılarından ayıralım. Bunu yaparken yumurta sarılarından beyazlarına bir zerre bile bulaştırmayalım. Yoksa bezemizin kıvamı tutmaz:) Yumurta beyazlarımızı ve diğer tüm malzemeleri bir tencereye koyalım. Ocağımızın en küçük gözüne koyalım ve en kısıkta mikserle bezemizi çırpmaya başlayalım. Yaklaşık 5-8 dakika kadar bu şekilde çarpmaya başlayalım. Bezenin kıvamı sertleşmeye başlayınca ocağın altını kapatalım. Bu şekilde de en az 15 dakika kadar mikserle çırpmaya devam edelim. Ne kadar çok çırparsak bezemiz o kadar iyi olur;) Bezemiz kaşıktan akmayacak kıvama gelince krema sıkacağımızla yağladığımız fırın tepsisine sıkalım.  Soğuk fırında  110 derecede 50-60 dakika kontrollü bir şekilde pişirelim. Pişince soğuyana kadar fırından çıkarmayalım. Soğuduktan sonra fırından çıkartalım ve oda ısısında bir kaç saat daha bekletip servis edelim. Afiyet olsun.

Öneri:

* Bezelerinizi gıda boyaları ile rengarenk yapabilirsiniz.
*Bezelerrinizi cam bir kavanozda oda ısısında saklarsanız daha uzun ömürlü olacaktır.

                        

13 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Semacığım öncelikle sağ selim yuvanıza dönmüşsünüz
çok şükür.
Canım, tarifinizi yayınlandım.Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

minimutfaktan dedi ki...

İlk defa mı denediniz süper ya maaşallah.

TuruncuTatlar dedi ki...

İlgin için teşekkür ederim canım. İlk defa denedim. Gerçekten zor değilmiş :)

neslice tarifler dedi ki...

Beze deyince benim de aklıma ilk gelen çocukluğum. Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:),ilk kez denemişsin ama çok başarılı bence :),
sevgiler..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor, bende denesem mi acaba. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Doyumluk.... dedi ki...

Bende çocukken köpük derdim.çok severim.eline sağlık.

BAL ANNE dedi ki...

ellerine sağlık....çok güzel gözüküyorlar....

pembe kekik dedi ki...

Şu an ben de çocukluğumu hatırladım.Ben sizi çoktandır izliyorum.İzleyicilerin arasındayım.Sevgiler:)

Emel Kurt dedi ki...

selam bende çok severim bezeyi, daha önce bir iki kerede yapmıştım evde. yumurta beyazlarını değerlendirmek için ideal bir tarif.ellerine sağlık,sevgiler...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BEN GELDİM CANIM
BİZİM EVDEKİLERİN ÇOK SEVDİĞİ LEZZET
ELLERİNE SAĞLIK CANIM
MMMMM MİSSSS
:)

mandalincikmazi dedi ki...

Aynen canım
benim de çocukluğum gelir aklıma...
Ellerine sağlık...

Peygamberim İzinden dedi ki...

İlk fırsatta yapmayı planlıyorum ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar :)

Yorum Gönder