ÇİKOLATALI HİNDİSTAN CEVİZLİ PONÇİK



  Geçenlerde Oktay Usatayı izlerken gözüme takılmıştı bu tarif. Ponçik kelimesini çok duymuştum ama denememiştim kısmet bu tarife oldu. Tadı da çok güzeldi görüntüsü de hoşuma gitti denemek isterseniz tarif burada;)  Herkese mutlu hafta sonları dilerim:)

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:
125 gr tereyağ
1 Çay bardağı fındık tozu
2 Yemek kaşığı yoğurt
1 Su bardağı pudra şekeri
2 Yumurta
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
1 Çorba kaşığı kakao
Aldığınca un

İÇİ İÇİN:
1 Su bardağı hindistan cevizi
50 gr bitter çikolata
1 Yumurta akı
2 Çorba kaşığı toz şeker



YAPILIŞI:

İlk önce hamurumuzu hazırlayalım. Bunun için bir kaba yumuşamış tereyağımızı alalım( margarinde olur). Üzerine yoğurdu ekleyelim yumurtaları kıralım, pudra şekerini ekleyelim ve elimizle yağ ve şeker eriyinceye kadar karıştıralım. Ardından vanilyasını, kabartma tozunu, toz fındığı ekleyelim ve tekrar elimizle karıştıralım. Kulak memesinden biraz yumuşak oluncaya kadar ununu ekleyelim ( kakao ekleyeceğimiz için)  ve kıvam alıncaya kadar elimizle yoğuralım. Hamurumuz hazır olunca hamurumuzu ikiye ayıralım. Bir bölümüne kakoyu ekleyelim kakoyu hamur içine iyice alana kadar elimizle yoğuralım. Beyaz hamurumuz çok yumuşaksa şimdi biraz daha un ekleyebiliriz. Hamurlarımız hazır olunca içini hazırlayalım. Bir kapta benmari usulü çikolatamızı eritelim ve diğer malzemeleride içine aktaralım , karıştıralım. İçimiz hazır. Şimdi beyaz hamurumuzdan bir parça alalım ve merdane yardımıyla açalım. Kakolu hamurumuzuda aynı şekilde açalım. Kakolu hamurumuzu beyaz hamurun üzerine koyalım ve sigara böreği keser gibi üçgen keselim. Her bir parçaya iç harcımızı koyalım ve saralım. Yağlı tepsimize ponçiklerimizi dizelim. Hamurumuz bitene kadar bu şekilde yapalım ve önceden ısıtılmış 180 derecede ponçiklerimizi pişirelim. Ponçiklerimiz fırından çıkınca ilk sıcaklığı çıkınca pudra şekerini serpelim. Artık servise hazırız afiyet olsun..



11 yorum:

LeylaK dedi ki...

muhteşemmmm çok güzel bir tarif hemen not ettim :)

aytebru dedi ki...

eline sağlık çok güzel görünüyor.ben de marmelatlısını denedim.Gerçekten güzel oluyor.Bu tarifi de deneyeceğim ilk fırsatta.:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

HARİKASIN ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK
:)

pembe kekik dedi ki...

Tek kelimeyle harika olmuş.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

hmm güzel bişeye benziyor ellerine sağlık

yildiz dedi ki...

insan bundan bir tane yiyerek güne baslasa acaip doping olur,ellerinize saglik

zeymurancafe dedi ki...

çok güzel olmus ellerıne sağlık adı da yenılesı

mutfaktaki acemi dedi ki...

ponçikler çok güzel görünüyor. blogumda bu güzellikleri bekleyen bir ödül var. umarım uğrayıp alırsınız. sevgilerimle...

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

mükemmeeellll.ellerinize sağlık.
Mutfağımdan
sevgiler

yasemin dedi ki...

çok şık bir tarifmiş gerçekten.. zaten oktay ustadansa tadına diyecek söz olmaz: ) ellerine sağlık, hayırlı kandiller...

Sedodan lezzetli tarifler dedi ki...

Bugün ne pasam diye düşünüyordum ki ponçik tarifini gördüm:)ben hep sade ponçik yapardım ama çikolatalı lezzetlere hiç dayanamam bugün hemen yepıyorum:)artık bende seni izliyorum..sevgiler...

Yorum Gönder