MİNİ KÖSTEBEK PASTACIKLAR





Bu  köstebek pastacıklar bir zamanlar blog dünyasında  moda iken yapılmıştı ve arşivde kalakalmıştı:)  Bir dönem blog arkadaşlarımın  denediği , paylaştığı bu pastacıkları ben ancak bu vakitte bloğuma ekleyebildim. Ama neyse ki geç yayınlamamın da iyi bir yanı var:)  Nedir derseniz tarifi unutan arkadaşlarıma  nostalji yaparak tarifi hatırlatmış oldum :))  Her işte vardır bir hayır  diye boşuna söylememişler:))

MALZEMELER:

3 Yumurta
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı süt
1 Paket vanilya
1 Paket kabartma tozu
3 Yemek kaşığı kakao
3-4 Su bardağı un

KREMASI İÇİN:

3 Su bardağı süt
3 Yemek kaşığı nişasta( Buğday)
3 Yemek kaşığı un
1 Çay bardağı şeker
1 Poşet kremşanti

YAPILIŞI:

Derin bir kapta yumurtalarımızı şekerle çırpalım. Köpürttüğümüz yumurtalarımıza; yağımızı, sütümüzü, ekleyelim ve tahta kaşıkla karıştıralım.  Ardından kalan malzemelerimizi; kabartama tozunu ,unu ve vanilyayı da ekleyelim. Tekrar karıştıralım. Kekimiz hazır olunca yağlı kağıt serilmiş olan  fırın tepsisine harcımızı dökelim. Önceden  ısıtılmış fırında kekimizi pişirelim. Kekimiz pişerken biz kremasını hazırlayalım. Bunun için kremşanti hariç tüm malzemeleri bir tencerede muhallebi kıvamında pişirelim. Kremamız biraz soğuyunca kremşantiyi içine boşaltalım ve mikserle çırpalım.  Pişen kekimiz de biraz soğuyunca bir bardak yardımı ile yuvarlaklar çıkartalım ve kalan kek parçalarını robottan geçirelim.  Her bir minik kekimize bir yemek kaşığı kadar kremadan koyup üzerine de kek kırıntılarını serpelim.  Dolapta 1-2 saat krema soğuyuncaya kadar bekletip servis edebilirsiniz. İsterseniz kremaya taze meyve dilimleri de ekleyebilirsiniz ;)


4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bir ara çok sık yapardım bayılırım bu minik pastacıklara
ellerine sağlık çok güzeller

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Imm şimdi kahve yudumluyordum yanına nede güzel eşlik eder ki bu pastacıklar..
Ellerıne sağlık bereketı ile..

Sevgiler..

lezzettabağı dedi ki...

Ay ben bu kirpilieri yeriiimmm ne şirin örünüyorlar.. ayrıca tek sunumluk olarakta pratik olur valla.. eline sağlık.. bunu not ettim bile sevgiyle neşeyle kal..

Unknown dedi ki...

cok guzel gorunuyorlar ellerınıze sağlık:))

Yorum Gönder