EVDE NE VARSA PİDESİ:)



Geçtiğimiz hafta sonu değişik ne yapsak ne yapsak diye düşünürken pide geldi aklımıza. Dolabımızda da ufak tefek kalan peynir ,sucuk , kaşar..vs  olunca onlarda değerlendirmiş olduk:)  Böylece herkesin damak tadına göre bir pide çıktı ortaya:)  Kimini kaşarlı , kimini pastırmalı... Evde ne kaldıysa pidesi olarak aldı adını bu pidecikler ;)

MALZEMELER:

HAMURU İÇİN:

1 Su bardağı yoğurt
1 Paket instant maya
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı şeker
1 Yumurta akı ( Sarısı üzerine)
Aldığınca un

İÇİ İÇİN:

200 gr Peynir
Çeyrek bağ Maydonoz
2 orta boy patates
1 Küçük soğan
2 Yemek kaşığı sıvı yağ

YAPILIŞI:

Önce kullanacağımız içleri hazırlayalım. Eğer peynirli yapacaksanız peyniri rendeleyin ve maydonozu  ince kıyın ve baharatlarla zevkinize göre karıştırın. Eğer patatesli yapacaksanız patatesleri haşlayın ve soğanla soteleyin baharatlarını da eklemeyi unutmayın:)  İç malzemeleri keyfinize göre ayarlayabilirsiniz ben iç malzemesinin tarifini sizin zevkinize bırakıyorum;)
Yoğurma kabımıza önce yaklaşık üç su bardağı kadar un koyalım. Unun üzerine mayamızı , tuz , ve şekeri ekleyelim karıştıralım. Ardından yoğurt , yağ , ve yumurta akını da ekleyelim ve elle yoğurmaya başlayalım. Kontrollü bir biçimde  un ekleyelim .Kulak memesinden biraz  yumuşak bir hamur kıvamına gelince hamurumuzu yarım saat kadar mayalanmaya bırakalım. Mayalanan hamurumuzu elimizle biraz oval olacak şekilde açalım istediğimiz iç malzememizi  koyarak uçlarını birleştirerek pide şeklini verelim. Pidemizin kenarlarına çırptığımız yumurta sarısını sürüp 180 derecede ısıtılmış fırında pişirelim. Pidelerimiz sıcakken eğer isterseniz servisten önce  kenarlarına tereyağ sürebilirsiniz. Afiyet olsun...




14 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyorlar...Sevgilerimle,

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

ohhh miss gibi kokuları geldi buraya canım,eline sağlık,her hafta sonu bizim evde de değişik içli halleri yapılır ama 3 haftadır tutmaya çalışıyordum kendimi,senin resimlerden sonra yarın bi güzellik yapayım kendime değil mi?

Emirlehayatguzel dedi ki...

Ellerinize saglik çok guzel gorunuyorlar.Afiyet olsun.

MAZES dedi ki...

offffff,çok seviyorum,hele evde daha güzel,ellerine sağılık canım,nefis yemek tariflerin .

Unknown dedi ki...

İnanılmaz güzel olmuş her halinden belli ellerine sağlık canım.Bende çok severim sevgiler:))

bircanın renkli dünyası dedi ki...

gayettte basarılı afıyet olsuun banada beklerım sevgıler :D

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık cok lezzetlı duruyor

LeylaK dedi ki...

Bence 'daha ne olsun' pidesi :)

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhaba,
Sayfanızı yeni keşfettim ve çok beğendim :))))
Tarifleriniz çok güzel. Pidenizi çok beğendim. Ellerinize sğalık.
Sizi izlemeye aldım :)
Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlar görüşmeyi diliyorum,
Sevgiler...

Lezzet sarayı dedi ki...

mis gibi olmuş. ellerine sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Ev pidesine bende bayılıyorum,evdekileri değerlendirme adına,fikirde süper.Elinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

bereketi bol olsun :)
ellerinize sağlık:)sevgiler..

Disalce dedi ki...

ismide kendi kadar güzel olmuş canım..ellerine sağlık..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende bayılırım, evde hazırlanan her türlü pideye ellerinize sağlık

Yorum Gönder