SAÇ ARASI TATLISI ve HAYIRLI BAYRAMLAR


Herkese hayırlı günler . Mübarek Ramazan ayını geride bıraktık  L  Biz ondan çok memnun kaldık  inşallah o da bizden memnun ayrılmıştır… Allahım nice nice bayramlara ulaştırsın inşallah… Diğer postumda yazdığım gibi bu aralar  biraz internet problemim var. Tatil nedeniyle orası burası dolaşmaya başladık. Bu yüzden de sabit bir internet bulmak zor oluyor. Ama ben bayramınızı bir tatlıyla kutlamadan kayıplara karışmak istemedim J  Bu tatlıyı duyanlar vardır elbet Konyanın bilinen bir tatlısı..  Kayınvalidem ve görümcem arife günü sıcak sıcak yaptılar bu tatlıyı ve bayram günü de taze taze de paylaşıyorum sizlerle J … Hepinize ; Yüzünüzün öpülmekten solduğu , midenizin şekerle dolduğu , bücürlerin cebinizi soyduğu bir bayram diliyorum…J Sevdiklerinizle hayırlı mutlu bayramlar….

MALZEMELER:

1 Çay bardağı ayçiçeği yağı
1 Çay bardağı süt
1 Yumurta
1 Çay bardağı ılık su
1,5  Paket kabartma tozu
Aldığınca un

ARASI İÇİN:

150 gr tere yağ ya da
1oo gr kadar kaymak


ÜZERİ İÇİN:

Pudra şekeri
100 gr eritilmiş tereyağ



YAPILIŞI:

İlk önce derin bir kapta tüm malzemeleri karıştıralım. Unu da kontrollü bir şekilde ilave edelim ve kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.  Hamurumuzdan küçük bezeler yapalım. İki bezeden bir bütün çıkacak şekilde bezelerimizi ayıralım. İlk hamurumuzu  tepsi büyüklüğünde açalım ve orta büyüklükte bir yufkamız olsun. Üzerine de erittiğimiz yağı ya da erittiğimiz kaymağı sürelim. Diğer bezeyi de aynı boyutta açalım ve yağladığımız

yufkanın  üzerine serelim. Şimdi iki uçtan da büzdürerek yufkayı orta da birleştirelim . Büzdüğümüz yufkalarımızı yağlanmış tepsimize dizelim. Tüm bezelerimizi de aynı  şekilde yapalım ve fırın tepsimize dizelim. Fırına vermeden önce 100 gr tereyağımızı tavada eritelim  ve  yufkalarımızın üzerine gezdirelim. 180 derecede tatlımızı pişirelim. Üzeri kızarınca fırından çıkartalım. İlk sıcaklığı çıkınca pudra şekerini serpelim ve servis edelim. Tercihen ılık yenmesi tavsiye olunur J Birde eğer isterseniz üzerine  pudra şekeri yerine  üçe üç  oranında şerbet gezdirebilirsiniz. Afiyet olsun…















26 yorum:

sevda s. dedi ki...

Ellerinize sağlık. Mümkünse ben pudra şekerli alayım :)
İyi bayramlar diliyorum.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Bu tatlıyı ilk defa duyuyorum sıcak sıcak daha mı güzel olur.. Ellerine emeklerine sağlık canım hayırlı bayramlar..

tatlı sefam dedi ki...

ellerıne sağlık haırlı bayramlar

lezzettabağı dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun nefis bir tarif vermişsiniz bunu kaydettim ve en kısa zamanda yapmayı arzu ediyorum, sevgiyle kalın..

*mehtap dedi ki...

ne güzel bir tatlı, afiyetler olsun.İyi bayramlar...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım tadının ne kadar güzel olduğunu tahmin edebiliyorum.Ellerine sğlık denemek istiyorum

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm canım nefis olmuş ellerine sağlık:)))

durutarifler dedi ki...

Bu gerçekten muhteşem bir şey. Nor aldım. Deneyeceğim.
Ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

Canım merhaba ellerine sağlık nefis olmuş,sevgiler...

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyorlar tabii bitmiştir alayım birazcık desem kalmamıştır.Artık bir daha yaptığında hakkım saklı kalsın.sevgilerimle tatlım:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok merak ettim hemen not aldım ...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

nefis olmuş. Çıtır çıtır duruyorlar. ellere sağlık

meri dedi ki...

Ayyy bu ne guzel bir tatli.Cok guzel olmus ellerine saglik canim.

Handan Çuhadar dedi ki...

ellerine sağlık canım iadeyi ziyaretteyim sevgiler...

deeptone dedi ki...

bunu da not aldım.
ya ne güzel tarifleriniz var.
:)
bende de tarif çok.
ama hep balık ve deniz ürünleri.
:)

deeptone dedi ki...

iyi ki geldiniz bloguma yaaa.
:)

Adsız dedi ki...

semacım konya geliniyim ama yemedim hiç bu tatlıyı... uzun zamandır uğrayamıyordum bloğuna iyisindir umarım... Anne olunca anladım dan serife gül :)

Adsız dedi ki...

Merhaba iadeyi ziyarete geldim iyi ki gelmişim harika görünüyor ellerinize sağlık.Ben de Konyalıyım ama yapamam bunları :) Takibe aldım sizi :)

Peygamberim İzinden dedi ki...

Merhabalar canım nerelerdesin merak ettim :)

ilhan dedi ki...

Ne kadar güzel ve detaylı anlatmışsınız ama gene de beni aşıyor. Fotograflar da nefis ellerinize sağlık.

zeynep dedi ki...

Ne çok tarif var denemek istediklerim, ilk kez tanışıyorum yine bu tarifle.
Ellerinize sağlık afiyet şifa olsun..

Unknown dedi ki...

çok merak ediyorum ama hiç tatmaya fırsatım olmadı...nefis görünüyor ellerine sağlık:)

Peygamberim İzinden dedi ki...

Nerelerdesiniz bir aydır hiçbir yayın yapmadınız merak ettim hayırdır..

mine dedi ki...

offf sıcak sıcak bize de yapıverse birileri nefise benziyor ellerine sağlık yapanların yiyenlere afiyet olsun gelecek bayram şimdiden kutlu olsun

Unknown dedi ki...

Öyle güzel görünüyor ki,çıtır çıtır olduğu belli..
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

İsmi de görüntüsü de değişik bir tatlı, bayram gene, yapılabilir...çok da lezzetli görünüyor...ellerinize sağlık...

Yorum Gönder