MİLFÖY ARASI KÖFTE




Herkese merhabalar…..   Bu güzel köfteyi Ramazan Ayının ilk iftarı için yapmıştım ama arada bunu paylaşmayı unutmuşum :(  Bunu milföy yerine hazır yufkayla da yapabilirsiniz.  Ben evde yufka olmayınca milföy hamuruyla denedim sonuç içi yumuşacık dışı kıtır bir lezzet :) İftar sofralarınız da iftiharla sunabilirsiniz :) Bir de bu aralar biraz internet sıkıntım var. Post atmakta ve sizlere geri dönmekte zorlanabiliyorum. O yüzden Biraz mecburi aralarım olabilir :( O yüzden ben yokken buraları yalnız bırakmayın :) Herkese hayırlı iftarler ve bereketli sofralar dilerim....




MALZEMELER:

400 gr yağlı kıyma
5 Milföy hamuru
Bir orta boy soğan
1-2 Diş sarımsak
1 Yumurta
Tuz , kara biber
Aldığınca galeta unu


YAPILIŞI:

İlk önce milföylerimizi buzluktan çıkartalım çözüle dursun.  Milföylerimiz yumuşarken biz köftemizi hazırlayalım. Bunun için bir kâseye kıymamızı alalım.  Üzerine robottan geçirdiğimiz ya da rendelediğimiz patates ve soğanı ekleyelim. Elimizle yoğuralım. Ardından bir yumurta kıralım ve yeterli kıvama gelinceye dek galeta ununu ekleyelim ve yoğuralım. En son baharatlarını da ekleyelim ve tekrar yoğuralım… Artık köftemiz hazır ;)  Şimdi bir yaprak milföyümüzü alalım ve merdane yardımıyla inceltelim. İçine köftemizden bir parça koyalım ve rulo şeklinde saralım.  Yağlanmış fırın tepsisine dizelim. Üzerine bir yumurtanın sarısını sürelim. Tüm malzemelerimiz bitinceye dek işleme devam edelim ve 180 derecede pişirelim. İsterseniz üzerine domates sosu ya da yoğurt sosu dökerek servis edebilirsiniz….  Afiyet olsun…







11 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

tam bir ana yemek olmuş,benim için tek başına menü bile olabilir.eline sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

değişik ve güzel bir sunum olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

*mehtap dedi ki...

merak etme canım ziyareti ihmal etmeyiz hele böyle yemeklere..ellerine sağlık.

tatlı sefam dedi ki...

değısık bı tarıfms elıne sağlık

özlem dedi ki...

çok güzel bir menü olmuş ellerinize sağlık
http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ bende beklerim.
sevgiler

vişnap dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık olsun nefis olmuş sevgilerimle kandilin kutlu olsun.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık hepsi bir birinden güzel mamalar.
Canım Farkındamısınız acaba facebook çıkalı blogculuk yok oluyor ,görüyorum ziyaretler azaldı yorumlar yok denecek kadar az, şahsen ben çok üzülüyorum . Blogculuğu bitirmeyelim yok etmeyelim arkadaşlar ziyaretlerimiz eskisi gibi hep olsun diyorum . İyi bayramlar, sevgiler

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Ço güzel şık bir sunum olmuş eline sağlık arkadaşım sevgilerimle..

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok güzel bir tarif sunum da çok şık ellerine emeklerine sağlık.. :)

skordan dedi ki...

çok güzel bir tarif olmuş ellerinize sağlık. Milföy hamuru ile yapılan hiç birşeye hayır diyemem.

karnı aç adam dedi ki...

süper görünüyor elinize sağlık şuan aç olunca herşey süper

Yorum Gönder