EVDE LOR PEYNİR YAPIMI


Geçen  gün aldığım sütü ocağa koyduğumda  kesildiğini görünce çok üzüldüm. Ne yapayım derken kulakları çınlasın Sevgili Nurten ablanın peyniri geldi aklıma. O özellikle sütü kestirir peynirini yapar ve bu peynirden de lezzetli börekler yapardı. Bende hemen onu aradım ve ne yapacağımı öğrendim. ;) Kahvaltı sofrasında ve böreklerin içinde çok güzel yakıştı. Hazır lor peyniri almaktansa artık  evde kendi lor peynirimi yapabiliyorum.  Yaptığım lor peyniri ile denediğim   peynir tatlıları, börekler tam not aldı    :)

MALZEMELER:

3 Litre süt
Yarım çay bardağı limon suyu yada sirke

YAPILIŞI:

Tencereye sütümüzü koyalım ve ocağımızın altını yakalım. Sütümüz kaynamaya başlayınca limon suyu yada sirkeyi ekleyelim ve kaynatmaya devam edelim. Kaynadıkça parça parça olmaya başlayacak. Bir on dakika kadar kesikler oluşunca kaynatmaya devam edelim  ve ocağın altını kapatalım. Peynirimiz soğuyunca bir keseye koyalım ve bir gece süzmeye bırakalım. Ertesi gün peynirimiz servise hazırdır. Kestirirken limon ya da sirke suyu yerine yarım su bardağı ekşi yoğurtta kullanabilirsiniz. Hepsi aynı sonucu veriyor :) Birde naçizane önerim suyunu atmayın. Vücudumuz için çok faydalı olan bu suyu çorba yaparak ya da ayran yaparak tüketebilirsiniz ;) Bir de yaparken aşamalarını fotolamayı  unutmuşum :( Ama tekrar yaptığımda fotoları  tekrardan inşallah buraya eklerim ;)



Bu tatlı da elde ettiğim lor peynirinden yaptığım Peynir tatlısı çok lezzetli oldu :) Tarif hemen gelecek :) Ağız tadında bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle..



2 yorum:

Özgen dedi ki...

Süt kesilince ben de yapıyorum harika oluyor eline sağlık sevgiler...

durutarifler dedi ki...

OOO ta bir bomba tatlısı. Peynir yapmaktan hep bir korktum. Denemem lazım. Ellerine sağlık
Sevgiler

Yorum Gönder