AKŞEHİRİN MEŞHUR PEYNİR BAKLAVASI - PEYNİRLİ BAKLAVA


Akşehir'e  ilk geldiğimde peynirli baklavayı duyduğumda çok şaşırmıştım. Kendi kendime demiştim baklavanın da peynirlisi mi olurmuş ya da ben yanlış anladım galiba deyip geçiştirmiştim.Ta ki Nurten ablayla tanışana kadar tanışmamıştık peynirli baklavalarla ,bükme böreklerle.. Ama biz bu lezzetlerle bir tanıştık pir tanıştık... Şimdi baklava lafını duysam benden gelen ilk tepki peynirli mi ? sorusu oluyor :)) Çünkü gerçekten peynir baklavaya çok yakışıyor. Tabi kullanacağınız peynirde burada çok önemli oluyor.Akşehirliler bunu özel aldıkları tuzsuz inek peyniriyle yapıyorlar. Ve incecik oklavalarla incecik açıyorlar..Bende o marifet olmadığı için en kolay yolla peynirli baklava elde etmeye çalıştım. Sonuç mükemmele yakın oldu ;) 

MALZEMELER:
(Fırın tepsisi)
20 Adet baklavalık yufka
250 gr Tereyağ
200 gr tuzsuz lor peyniri

ŞERBETİ İÇİN:

3 Su bardağı şeker
3 Su bardağı su bir iki damla limon suyu

YAPILIŞI:

İlk önce tereyağımızı eritelim. Lor peynirimizi elimizle küçük parçalara ayıralım. İlk yufkamızı tezgahımıza serelim ve fırça yardımı ile yağlayalım. İkinci yufkamızı da üzerine serelim ve yağlayalım. İlkon yufkamızı bu şekilde tamamlayalım. İlk on yufkamız tamamlanınca son kata yağ sürmüyoruz tüm lor peyniri üzerine yayıyoruz.  Tekrardan kalan on yufkayı üzerine aralarını yağlayarak kapatıyoruz. Yufkalarımız bitince kalan yağı da üzerine gezdirip 180 derecede pişiriyoruz. Tatlımız pişerken biz şerbetini hazırlayalım. Şekeri ve suyu bir tencereye koyup ocakta kaynamaya bırakalım. Kaynadıktan sonra da limonunu damlatalım ve kıvamı olunca altını kapatalım.  Pişen baklavamızı da fırınmdan çıkartalım ve soğumaya bırakalım. Şerbet ve baklava soğuyunca baklavanın üzerine şerbetimizi gezdirelim. Baklavamız şerbetini çekince ılık ılık servis edelim. Bu tatlı ılık yendiğinde güzel oluyor, Soğuduğunda  tavada ya da fırında ısıtıp peynir baklavasını servis edebilirsiniz. Afiyet olsun..

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Yapımı kolay leziz bir tatlı harika ıımmm olsa da yesek.Ellerine Sağlık sevgiler :))))

caferengigül dedi ki...

İnanılmaz güzel görünüyor, elinize sağlık.Peynir tatlıya bir başka yakışıyor bence.Peynirli baklavayı ilk defa duydum.Mutlaka yerinde tatmak gerek.

mutfagabuyrun dedi ki...

bende çok merak ettim tadini.görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

*mehtap dedi ki...

görüntüsü on numara , ellerine sağlık.

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık hiç yemedim ama künefede peynirli ve şerbetli bir tatlı onu çok severim bu baklavanın tadını tahmin edebiliyorum deneyeceğim,selam ve sevgiler..

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

İlk defa duydum peynirli baklavayı ama çok güzel görünüyor...künefe gibi sanırım...ilk fırsatta tadını deneyeceğim...ellerinize sağlık...

muko dedi ki...

merhaba canım
ne kadar da güzel görünüyor elien sağlık
ama bende ilk kez duydum peynirli baklava ve çok şaşırdım açıkçası
sevgilerrr

mutfaktaki acemi dedi ki...

hmmmmm. bayılırım peynir baklavasına. hele bir de akşehir evinde yiyorsam zevkten dört köşeyimdir. ellerinize sağlık. unutmadan bir sorum var: tarifi lor olarak vermişsiniz. bildiğimiz lor peyniri mi kullandınız?

TuruncuTatlar dedi ki...

Hepinızın yüreğine sağlık arkadaşlar.:) Evet mutfaktaki acemi arkadaşım normal lor peyniri kullandım. Bunu buarda asıl tuzsuz ,taze inek peyniri ile yapıyorlar. Ama lor peyniriyle de yapılabilr ;) sevgilerimle..

Yorum Gönder