VİŞNELİ SARMA





Sizde benim gibi vişneli sarmayı ilk defa duyanlardansanız eminim benim kadar şaşırmışsınızdır ;) Vişne ve sarma hadi canım :) Bende garipsemiştim ama tadınca bütün düşüncelerim tepe taklak oluvermişti :) Şimdi taze yapraklar varken yakında vişneler de çıkacakken kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum...;)


MALZEMELER:

(4 Kişilik)
250 Gr asma yaprağı
2 Büyük baş soğan
Bir kase taze vişne
1 Su bardağı vişne suyu
1 Su bardağı pirinç
Yarım tatlı kaşığı şeker
1 Tatlı kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı tarçın
Yarım çay kaşığı yeni bahar
Karabiber
Kuru nane
Çeyrek demet dere otu
1 Çay bardağı zeytin yağ
1 Su bardağı sıcak su
1 Tatlı kaşığı kuş üzümü

YAPILIŞI:

Yapraklarımızı eğer taze ise haşlayalım. Pirinçlerimizi yıkayalım ve süzelim. Tavaya yağımızı alalım üzerine doğradığımız soğanlarımızı ekleyelim ve kavuralım. Üzerine pirincimizi ekleyip kavurmaya devam edelim. Baharatlarımızı , kuş üzümünü ve dere otumuzu ekleyip karıştıralım.üzerine bir bardak suyumuzu ekleyelim pirincimiz pişince  vişnelerimizi de ekleyip ( birazını pişerken üzerine serpmek için ayıralım) ocağımızın altı kapatalım.Hazır olan içimizi asma yapraklarımıza saralım ve tencereye dizelim. Üzerine bir bardak vişne suyu ekleyelim kalan vişneleri üzerine serpelim, istediğimiz miktarda zeytin yağ gezdirelim  ve pişmeye bırakalım. üzerine tabakla ağırlık yapmayı unutmayalım. Sarmamız pişince sıcak ya da soğuk servis edelim Afiyet olsun..



4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bende gecen hafta yesil eriklisini posirmistim,visneliside cok güzel oluyor..Meyvalarla pisen yemekler daha bir lezzetli.Ellerine saglik canım..

tatlı sefam dedi ki...

hep merak ettığım bır tattır elınıze sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

bende yeni duydum canım.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

vişnap dedi ki...

Hep duyar görürüm ama hiç yapmak bilmem düşünmedim aslındaa denemeli güzel olduğunu söylüyorsun aklımda olsun bende yapayım canım ellerine sağlık afiyetler olsun.

Yorum Gönder