BİRAZCIK UZUN BİR ARADAN SONRA...:) TRİLİÇE TATLISI...



Tüm takipçilerime ve sevdiklerime kocaman bir merhaba ile selamlıyorum. Birazcık ara fazla olunca ne yazsam ne desem nerden başlasam bilemedim.:) Ama bloğumdan uzuncaaa süre niye uzak kaldığımı duyunca eminim bana hak vereceksiniz.:) Çünkküüü ikinci kez anne oluyorum :)Yüce Rabbime şükürler olsun ki tekrar anne olmayı bana nasip etti..Rabbim olmayan herkese nasip etsin. Dolayısıyla hal böyle olunca mutfaktan uzak kaldım Bu hamileliğim biraz daha agır geçti. Şu an bile erken doğum tehditinden dolayı evde istirahat halindeyim. Bebek her an gelebilir :)) Evde  hiç bir şey yapmadan , hele de mutfağa girmeden durmak cok  zor oluyor :(  Ama yapacak bir şey yok evladım için Rabbimden sağlık sabır dileyip Rabbimin de yardımıyla inşallah bu dönemi de atlatıcaz :) Evde tembel tembel dururken artık zamanda ilerlemez hale gelince artık bloğuma bi dokunma vakti geldi diye düşündüm :) Doğuma kadar kaç yazı yazabilir bilmiyorum ama hiç yazmamaktan iyidir diye düşünüyorum :) Bugün arşivde duran lezzetlerden biri olan triliçe tatlısı ile açılışı yapmak istedim :)

MALZEMELER:

5 Yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
3 Çorba kaşığı toz badem
5 Çorba kaşığı un

ŞERBETİ İÇİN:

3 Su bardağı süt
1  Su bardağı şeker
1 Paket krema

ÜZERİ İÇİN:

1.5 Su bardağı şeker
1 Su bardağı su
1 Paket krem şanti
1 Su bardağı süt


YAPILIŞI:

Çırpma kabımızda yumurtalarımızı şekerimizle köpürene kadar çırpalım. Ardından bademi, vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. En son kontrollü bir şekilde unumuzu ekleyip kıvamını alıncaya dek karıştırıyoruz. Kare borcamı yağlayalım ve harcımızı dökelim. Önceden ısıtılmış 180 derecede pişmeye bırakalım. Kekimiz pişerken şerbetini ayarlayalım. Bir tencereye sütümüzü , şekerimizi koyup şeker   eriyinceye dek karıştıralım. Kaynamaya başlayınca kremamızı da ekleyip karıştıralım ve ocağın altını kapatalım. Şimdi sırada karemel sosumuz var. Çelik tavamıza
şekerimizi ekleyip erimeye bırakalım. Eridikten sonra suyunu ekleyip 10-12 dakika kadar kaynatıp çokta koyulaşmadan ocağın altını kapatıyoruz. Bu arada eğer isterseniz şantiyi de sütle çırpalım ve onu da hazır hale getirelim. Kekimiz ılıdığında hemen soğuk şerbetimizi üzerine döküyoruz. Kekimize delikler  açarsak şerbetini daha kolay içine  çekecektir:) Şerbeti gözünüze fazla gibi gelmesin. Bu tatlının kıvamı  azıcık sulu oluyor :) Şerbetimizin üzerine eğer istiyorsak krem şantimizi sürelim ve en son üstüne de karamel sosumuzu gezdirelim. Eğer ben şanti istemiyorum derseniz şantiyi hazırlamaya bilirsiniz. Biraz daha pratik olsun derseniz karemel sosunu hazır alabilirsiniz ;) Afiyetler olsun..

5 yorum:

sevdicann dedi ki...

Hayırlı olsun. Allah kucağına almayı nasip etsin: ) trilice tatlısı harika görünüyor: )

Unknown dedi ki...

Tebrik ederim canım ,bende aynı sevinci yaşıyorum bugün yarın doğum var inşallah bebeğini sağlıkla mutlulukla büyütürsün Rabbim kuzularını ömrünün güzelliğini görmeyi nasip etsin.

suumerella dedi ki...

Hmm çok güzel görünüyor trileçe benim de denemek istediğim bir tarif...Rabbim bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah..

Unknown dedi ki...

Ne kadar guzel bir haber canim. Cok sevindim :)
Bende nerdeyse 1 ay birsey paylasmiyordum ve blogumda biraz degisiklik yaptim...
Artik isim "The Ladies' Delight" :)

Beklerim...
www.theladiesdelight.blogspot.com

TuruncuTatlar dedi ki...

hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim ..Kocaman sevgiler

Yorum Gönder