MUHALLEBİLİ İNCİR TATLISI


Aslında yaz aylarında paylaşmak istediğim bir tarifti ama istemeden paylaşımım kaldı kış aylarına :) Ama kararlıyım bekletmeyeceğim arşivde ve paylaşacağım :) Çünkü çok güzel bir lezzet bu hem hafif hem leziz. Taze incir zamanında denenecektir diye not edin bir tarafa:)

MALZEMELER:

MUHALLEBİSİ İÇİN:
1 Litre süt
1 Su bardağı şeker
2 Yemek  kaşığı un
1 Yemek kaşığı pirinç unu
1 Yemek kaşığı mısır nişastası

12 adet incir
Bir kase çekilmiş ceviz
Bir tatlı kaşığı tarçın
Yarım su bardağı şeker

YAPILIŞI:

İlk önce incirlerimizi yıkıyoruz. Alt kısmını bıçakla kesip doldurabildiğimiz kadar cevizle dolduruyoruz .Fırın kabımıza incirlerimizi koyuyoruz üzerine tarçını ve şekeri
serpiyoruz .Islattığımız  yağlı kağıdı  fırın kabımızın üzerine kapatıyoruz ve incirlerimizi içine hiç su koymadan 180 derecelik fırına atıyoruz .yaklaşık bir saat kadar burada incirlerimiz karamelize olarak pişecekler.




Bu arada biz muhallebimizi yapmaya başlayalım. Bir tencereye tüm malzemelerimizi alalım ve çırpıcıyla karıştıralım. Malzemeler birbirine karışınca ocağın altını açalımve kıvam gelince yedek karıştırarak pişirelim. Pişen muhallebimizi kup ,bardak ya da kaselere paylaştırıyoruz. Üzerlerine pişen incirlerimizi yerleştiriyoruz.  İncirlerinde üzerlerine suyunu gezdiriyoruz. İncir tatlımız hazır :) Ama servisten önce buz dolabında 1-2saat dinlenmesi gerekiyor .İncirli muhallebimizi dolaptan çıktıktan sonra serin serin ikram edebiliriz . Afiyet olsun...

5 yorum:

vişnap dedi ki...

Ohhhh bu ne güzellik canım içim gitti olsa yesem dedim eline sağlık miss misss olmuş vallahi eline sağlık tatlım..Bebişi benim için çok öp hayırlı geceler canım.

Unknown dedi ki...

Merhabalar, muhteşem çok lezzetli ve çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar sevgili Sema, blog arkadaşlarıma çok yorum bırakamıyoruım hatta kendi bloğumla bile zaman geçiremiyorum malum bankacıyım ve işlerin yoğunluğundan zaman kalmıyor akşam evde de zaten neyle ilgileneceğimi şaşırıyorum Böyle olunca çok sevdiğim blog dünyasından paylaşımlardan da mahrum kalıyorum. neyse mazeretimi bir nebze anlatayım dedim. Bu tarifi çok çok beğendim ben de farklı görselliği ve lezzeti olan tarifleri denemekten çok keyif alırım ayrıca eski komşularım ve yeni komşularımla farklı konsepte günlerimiz oluyor denemek üzere izninle arşivime kaydettim. şu an fotolara bakarken muhallebiyle birleşen o incirin ballı tadını gözümün önüne de getirdim merak etme..tek kelimeyle nefis, ellerinize sağlık. güzellikleri paylaşmak dileğyle kocaman sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Hımm, çok hoş görünüyor, ellerinize sağlık, incir zamanını bekliyorum:))

çeşnici Handan dedi ki...

Değişik ve güzel olmuş ellerinize sağlık.

Yorum Gönder